Control Strategy of All-Wheel Drive Electric Vehicle Powertrain
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00201022" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00201022 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Control Strategy of All-Wheel Drive Electric Vehicle Powertrain
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes a multi body simulation model of all-wheel drive electric vehicle that contains a simple embedded optimization tool that determines the optimal power load distribution ratio with respect to energy consumption between front and rear axle of the vehicle. The vehicle simulation model is programmed in Matlab/Simulink. The embedded Matlab optimization function is based on an algorithm that searches for a distribution ratio with minimal power losses at both traction motors at each time step of the simulation. Various topologies are compared to show the potential of intelligent power flow control in electric vehicle powertrains.
Název v anglickém jazyce
Control Strategy of All-Wheel Drive Electric Vehicle Powertrain
Popis výsledku anglicky
The paper describes a multi body simulation model of all-wheel drive electric vehicle that contains a simple embedded optimization tool that determines the optimal power load distribution ratio with respect to energy consumption between front and rear axle of the vehicle. The vehicle simulation model is programmed in Matlab/Simulink. The embedded Matlab optimization function is based on an algorithm that searches for a distribution ratio with minimal power losses at both traction motors at each time step of the simulation. Various topologies are compared to show the potential of intelligent power flow control in electric vehicle powertrains.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0125" target="_blank" >ED2.1.00/03.0125: Pořízení technologie pro Centrum vozidel udržitelné mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KOKA - XLIII. International Scientific Conference of the Czech and Slovak University
ISBN
978-80-86786-34-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
11-20
Název nakladatele
ČVUT, Fakulta strojní, Ú 12120
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
VTP Roztoky
Datum konání akce
5. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—