Algoritmus řízení elektrického nebo hybridního pohonu vozidla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00225940" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00225940 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Algoritmus řízení elektrického nebo hybridního pohonu vozidla
Popis výsledku v původním jazyce
Software slouží pro optimalizaci spotřeby elektrické energie elektromobilu. Hlavní částí je matematický model elektromobilu realizovaný v prostředí MATLAB/Simulink. Model pracuje s jedním elektrickým motorem (max. výkon 85kW) a jedním battery packem (24kWh, 300V). Model respektuje účinnost baterií jak ve zdrojovém, tak rekuperačním módu. Model také respektuje účinnost elektromotoru i střídače. Vstupními signály programu je informace o poloze pedálu nebo referenční rychlosti a úhel sklonu vozovky. Výstupem jsou aktuální elektrický výkon, stav nabití akumulátoru, ujetá dráha, rychlost vozidla, otáčky motoru a kroutící moment motoru. Optimalizační část je naprogramovaná v jazyce C# na platformě G400 od výrobce GHI Electronics. Pro optimalizaci se je použit zjednodušený model elektrického vozidla. Data z GPS přijímače (pozice, výška a rychlost) jsou využita pro záznam dráhy. První částí optimalizace je zpracování dat z GPS metodou RDP (Ramer-Douglas-Peucker). Tento algoritmus vytvoří tabul
Název v anglickém jazyce
Control Algorithm for Electric or Hybrid Vehicle
Popis výsledku anglicky
This software optimizes the electric energy consumption of electric vehicle. The main part is a mathematical model of electric vehicle developed in MATLAB/Simulink. This model has one electric model (max power 85 kW) and one battery pack (24 kWh, 300 V).The model respects the efficiency of battery in normal mode and in recuperation mode. The model also respects the electric motor and power converter efficiency. The inputs are driver pedal position or reference speed and track angle. The outputs are actual electric power, battery state-of-charge, travelled distance, vehicle speed, motor speed and motor torque. The optimization part is developed in C# programming language on the platform G400 from GHI Electronics Company. The simplified model of electric vehicle is used for optimization. The data from GPS (position, altitude, vehicle speed) are used for track characteristic. The first part is to process the GPS data using RDP (Ramer-Douglas-Peucker) algorithm. This algorithm creates a t
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
EV-TrackOptimizer
Technické parametry
Software se skládá z matematického modelu elektrického vozidla vytvořeného v prostředí MATLAB/Simulink a optimalizační části vytvořené v prostředí Visual Studio 2010 pro platformu G400 společnosti GHI Electronics.
Ekonomické parametry
Optimalizační software pro elektrická vozidla je navržen pro řešení problému minimalizace spotřeby elektrické energie potřebné předem známe trasy. Software umožňuje dosažení až pětiprocentní úspory energie v závislosti na charkteru trasy a vnějších podmínkách.
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ČVUT FEL Katedra pohonů a trakce