Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Software pro simulaci trakčních a energetických poměrů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F19%3A39915608" target="_blank" >RIV/00216275:25510/19:39915608 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Software pro simulaci trakčních a energetických poměrů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pro co největší přiblížení simulací realitě je zadáváno množství vstupních parametrů vozidel (hmotnost, trakční charakteristika v jízdě a brzdě, adhezní omezení, uspořádání náprav, nejnižší rychlost elektrického brzdění, trvalý příkon pomocných pohonů, součinitel rotujících hmot, průměr kol, nápravový převod, jízdní odpor soupravy, výkon trakčního transformátoru, vybíjecí a nabíjecí výkon akumulátoru, parametry akumulátorového packu, mapa účinnosti trakčního motoru, mapa účinnosti trakčního střídače, mapa účinnosti trakčního usměrňovače, uspořádání trakčního obvodu, výkon, průběh momentu a palivová mapa spalovacího motoru, mapa účinnosti trakčního alternátoru). Na základě vstupních parametrů SW určí průběhy aktuální rychlosti, zrychlení, výkonu na obvodu kol, nasčítané energie potřebné pro jízdu vlaku od začátku simulované trati, tažné, nebo brzdné síly vyvolané trakčním pohonem, brzdné síly mechanické brzdy, žádaného výkonu v meziobvodu vozidla, skutečného výkonu v meziobvodu vozidla, nasčítané energie odebrané z trolejového vedení, aktuální energie v akumulátoru, napětí a proudu na svorkách akumulátoru, otáček a momentu spalovacího motoru, spotřeby nafty a času jízdy v závislosti na poloze na trati.

  • Název v anglickém jazyce

    Software for traction and energy simulation

  • Popis výsledku anglicky

    A number of vehicle input parameters (mass, traction characteristics in driving and braking, adhesion restriction, axle arrangement, lowest electric braking speed, continuous power input of auxiliary drives, rotating mass coefficient, wheel diameter, axle gear, driving resistance) sets, traction transformer power, battery discharge and charge power, battery pack parameters, traction motor efficiency map, traction inverter efficiency map, traction rectifier efficiency map, traction circuit layout, power, torque and fuel map of internal combustion engine, traction alternator efficiency map) . Based on the input parameters, the SW determines the curves of the current speed, acceleration, power on the wheel circumference, the accumulated energy needed to run the train from the start of the simulated track, traction or braking forces induced by the traction drive. in the intermediate circuit of the vehicle, accumulated energy taken from the overhead contact line, current battery energy, voltage and current at the battery terminals, engine speed and torque, diesel consumption and driving time depending on the track position.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    TE01020038

  • Technické parametry

    Pro co největší přiblížení simulací realitě je zadáváno množství vstupních parametrů vozidel (hmotnost, trakční charakteristika v jízdě a brzdě, adhezní omezení, uspořádání náprav, nejnižší rychlost elektrického brzdění, trvalý příkon pomocných pohonů, součinitel rotujících hmot, průměr kol, nápravový převod, jízdní odpor soupravy, výkon trakčního transformátoru, vybíjecí a nabíjecí výkon akumulátoru, parametry akumulátorového packu, mapa účinnosti trakčního motoru, mapa účinnosti trakčního střídače, mapa účinnosti trakčního usměrňovače, uspořádání trakčního obvodu, výkon, průběh momentu a palivová mapa spalovacího motoru, mapa účinnosti trakčního alternátoru). Na základě vstupních parametrů SW určí průběhy aktuální rychlosti, zrychlení, výkonu na obvodu kol, nasčítané energie potřebné pro jízdu vlaku od začátku simulované trati, tažné, nebo brzdné síly vyvolané trakčním pohonem, brzdné síly mechanické brzdy, žádaného výkonu v meziobvodu vozidla, skutečného výkonu v meziobvodu vozidla, nasčítané energie odebrané z trolejového vedení, aktuální energie v akumulátoru, napětí a proudu na svorkách akumulátoru, otáček a momentu spalovacího motoru, spotřeby nafty a času jízdy v závislosti na poloze na trati.

  • Ekonomické parametry

    výzkumná činnost

  • IČO vlastníka výsledku

  • Název vlastníka

    Univerzita Pardubice