Software pro simulaci trakčních a energetických poměrů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F19%3A39915608" target="_blank" >RIV/00216275:25510/19:39915608 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Software pro simulaci trakčních a energetických poměrů
Popis výsledku v původním jazyce
Pro co největší přiblížení simulací realitě je zadáváno množství vstupních parametrů vozidel (hmotnost, trakční charakteristika v jízdě a brzdě, adhezní omezení, uspořádání náprav, nejnižší rychlost elektrického brzdění, trvalý příkon pomocných pohonů, součinitel rotujících hmot, průměr kol, nápravový převod, jízdní odpor soupravy, výkon trakčního transformátoru, vybíjecí a nabíjecí výkon akumulátoru, parametry akumulátorového packu, mapa účinnosti trakčního motoru, mapa účinnosti trakčního střídače, mapa účinnosti trakčního usměrňovače, uspořádání trakčního obvodu, výkon, průběh momentu a palivová mapa spalovacího motoru, mapa účinnosti trakčního alternátoru). Na základě vstupních parametrů SW určí průběhy aktuální rychlosti, zrychlení, výkonu na obvodu kol, nasčítané energie potřebné pro jízdu vlaku od začátku simulované trati, tažné, nebo brzdné síly vyvolané trakčním pohonem, brzdné síly mechanické brzdy, žádaného výkonu v meziobvodu vozidla, skutečného výkonu v meziobvodu vozidla, nasčítané energie odebrané z trolejového vedení, aktuální energie v akumulátoru, napětí a proudu na svorkách akumulátoru, otáček a momentu spalovacího motoru, spotřeby nafty a času jízdy v závislosti na poloze na trati.
Název v anglickém jazyce
Software for traction and energy simulation
Popis výsledku anglicky
A number of vehicle input parameters (mass, traction characteristics in driving and braking, adhesion restriction, axle arrangement, lowest electric braking speed, continuous power input of auxiliary drives, rotating mass coefficient, wheel diameter, axle gear, driving resistance) sets, traction transformer power, battery discharge and charge power, battery pack parameters, traction motor efficiency map, traction inverter efficiency map, traction rectifier efficiency map, traction circuit layout, power, torque and fuel map of internal combustion engine, traction alternator efficiency map) . Based on the input parameters, the SW determines the curves of the current speed, acceleration, power on the wheel circumference, the accumulated energy needed to run the train from the start of the simulated track, traction or braking forces induced by the traction drive. in the intermediate circuit of the vehicle, accumulated energy taken from the overhead contact line, current battery energy, voltage and current at the battery terminals, engine speed and torque, diesel consumption and driving time depending on the track position.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
TE01020038
Technické parametry
Pro co největší přiblížení simulací realitě je zadáváno množství vstupních parametrů vozidel (hmotnost, trakční charakteristika v jízdě a brzdě, adhezní omezení, uspořádání náprav, nejnižší rychlost elektrického brzdění, trvalý příkon pomocných pohonů, součinitel rotujících hmot, průměr kol, nápravový převod, jízdní odpor soupravy, výkon trakčního transformátoru, vybíjecí a nabíjecí výkon akumulátoru, parametry akumulátorového packu, mapa účinnosti trakčního motoru, mapa účinnosti trakčního střídače, mapa účinnosti trakčního usměrňovače, uspořádání trakčního obvodu, výkon, průběh momentu a palivová mapa spalovacího motoru, mapa účinnosti trakčního alternátoru). Na základě vstupních parametrů SW určí průběhy aktuální rychlosti, zrychlení, výkonu na obvodu kol, nasčítané energie potřebné pro jízdu vlaku od začátku simulované trati, tažné, nebo brzdné síly vyvolané trakčním pohonem, brzdné síly mechanické brzdy, žádaného výkonu v meziobvodu vozidla, skutečného výkonu v meziobvodu vozidla, nasčítané energie odebrané z trolejového vedení, aktuální energie v akumulátoru, napětí a proudu na svorkách akumulátoru, otáček a momentu spalovacího motoru, spotřeby nafty a času jízdy v závislosti na poloze na trati.
Ekonomické parametry
výzkumná činnost
IČO vlastníka výsledku
—
Název vlastníka
Univerzita Pardubice