Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimentální frekvenční analýza pohonu se synchronním motorem s permanentními magnety a přímým řízením momentu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F13%3A43919615" target="_blank" >RIV/49777513:23220/13:43919615 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://147.228.94.30/images/PDF/Rocnik2013/Cislo3_2013/r7c3c4.pdf" target="_blank" >http://147.228.94.30/images/PDF/Rocnik2013/Cislo3_2013/r7c3c4.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Experimentální frekvenční analýza pohonu se synchronním motorem s permanentními magnety a přímým řízením momentu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek popisuje výsledky měření frekvenčních charakteristik střídavého pohonu připojeného ke stejnosměrné troleji. Tato metoda pomáhá experimentálně objevit nebezpečné rezonanční frekvence ve výkonovém obvodu trakčního pohonu, a díky tomu umožňujenajít oblast možných oscilací stejnosměrného napětí, které se zde objevují v důsledku provozu pohonu. Dále je v této práci navržena metoda pro stabilizaci stejnosměrného napětí na kondenzátoru. Stabilizační účinek této metody je ověřen na pohonu s přímýmřízením momentu synchronního motoru s permanentními magnety jak pomocí simulací, tak pomocí metody pro získávání frekvenčních charakteristik pohonu na laboratorním prototypu trakčního pohonu se jmenovitým výkonem 10,7 kW.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental frequency analysis of permanent magnet synchronous motor drive and direct torque control

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents results of a frequency characteristics of an AC drive connected to a DC trolley measurement. This measurement helps to experimentally detect dangerous resonant frequency in the power circuit of the traction drive and thus it allows finding possible oscillations of the dc voltage, which can appear here as a result of the drive operation. Furthermore, a method for stabilizing of the DC voltage on the capacitor is proposed in this paper. The stabilizing effect of this method is verifiedon a drive with direct torque control of a permanent magnet synchronous motor using both simulation and experimental evidence on a laboratory prototype of the traction drive with rated output of 10.7 kW.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA102%2F09%2F1164" target="_blank" >GA102/09/1164: Interakce výkonových polovodičových měničů s okolím</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Electroscope

  • ISSN

    1802-4564

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus