Experimentální frekvenční analýza pohonu se synchronním motorem s permanentními magnety a přímým řízením momentu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F13%3A43919615" target="_blank" >RIV/49777513:23220/13:43919615 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://147.228.94.30/images/PDF/Rocnik2013/Cislo3_2013/r7c3c4.pdf" target="_blank" >http://147.228.94.30/images/PDF/Rocnik2013/Cislo3_2013/r7c3c4.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Experimentální frekvenční analýza pohonu se synchronním motorem s permanentními magnety a přímým řízením momentu
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek popisuje výsledky měření frekvenčních charakteristik střídavého pohonu připojeného ke stejnosměrné troleji. Tato metoda pomáhá experimentálně objevit nebezpečné rezonanční frekvence ve výkonovém obvodu trakčního pohonu, a díky tomu umožňujenajít oblast možných oscilací stejnosměrného napětí, které se zde objevují v důsledku provozu pohonu. Dále je v této práci navržena metoda pro stabilizaci stejnosměrného napětí na kondenzátoru. Stabilizační účinek této metody je ověřen na pohonu s přímýmřízením momentu synchronního motoru s permanentními magnety jak pomocí simulací, tak pomocí metody pro získávání frekvenčních charakteristik pohonu na laboratorním prototypu trakčního pohonu se jmenovitým výkonem 10,7 kW.
Název v anglickém jazyce
Experimental frequency analysis of permanent magnet synchronous motor drive and direct torque control
Popis výsledku anglicky
This paper presents results of a frequency characteristics of an AC drive connected to a DC trolley measurement. This measurement helps to experimentally detect dangerous resonant frequency in the power circuit of the traction drive and thus it allows finding possible oscillations of the dc voltage, which can appear here as a result of the drive operation. Furthermore, a method for stabilizing of the DC voltage on the capacitor is proposed in this paper. The stabilizing effect of this method is verifiedon a drive with direct torque control of a permanent magnet synchronous motor using both simulation and experimental evidence on a laboratory prototype of the traction drive with rated output of 10.7 kW.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA102%2F09%2F1164" target="_blank" >GA102/09/1164: Interakce výkonových polovodičových měničů s okolím</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Electroscope
ISSN
1802-4564
e-ISSN
—
Svazek periodika
2013
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—