Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přímé řízení momentu synchronního motoru s permanentními magnety s využitím Kalmanova filtru -- porovnání plného a redukovaného modelu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F14%3A43923114" target="_blank" >RIV/49777513:23220/14:43923114 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přímé řízení momentu synchronního motoru s permanentními magnety s využitím Kalmanova filtru -- porovnání plného a redukovaného modelu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem článku je studium použití rozšířeného Kalmanova filtru (EKF) pro bezsenzorové řízení pohonu synchronního motoru s permanentními magnety (PMSM) řízenými pomocí přímého řízení momentu (DTC). V porovnání s vektorovým řízením, DTC požaduje mnohem menšívzorkovací periodu. Jedním z hlavních problémů EKF je minimalizace výpočetního času. Redukce výpočetního času je dosaženo použitím vektoru stavu s pouze dvěmi proměnnými, rychlost rotoru a jeho poloha. Toto použití Kalmanova filtru je známo jako redukovaný Kalmanův filtr. V této zprávě je dokázáno, že redukovaný model dosahuje stejných vlastností jako plný model EKF a současně snižuje výpočetní náročnost celého algoritmu. Snížení výpočetního času je velmi výhodné pro použití s nízkou vzorkovací periodou DTC. Byli provedeny simulace a experimenty přímého řízení momentu s redukovaným Kalmanovým filtrem.

  • Název v anglickém jazyce

    Direct Torque Control of Permanent Magnet Synchronous Motor -- Comparison of full model and reduced model EKF

  • Popis výsledku anglicky

    A speed and position estimator of a permanent magnet synchronous motor (PMSM) controlled by a direct torque control is presented in this paper. The main drawback of the DTC is the necessity of a short sampling period. The challenge for the EKF is therefore the minimization of its execution time. This is achieved by using so called reduced state space model of the drive with only two state variables, the rotor speed and the rotor position. It is proved by simulations that the EKF with this reduced modelhas the same performance as the four-dimensional full state space model at much lower computational cost. Simulations in transient states were performed in order to verify the proper function of both estimators.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP102%2F11%2F0437" target="_blank" >GAP102/11/0437: Regulace a identifikace parametrů střídavých elektrických pohonů v kritických provozních stavech</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů