Analysis of cost functions and setpoints for predictive speed control of PMSM drives
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F16%3A43929244" target="_blank" >RIV/49777513:23220/16:43929244 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/document/7695661/" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/document/7695661/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EPE.2016.7695661" target="_blank" >10.1109/EPE.2016.7695661</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of cost functions and setpoints for predictive speed control of PMSM drives
Popis výsledku v původním jazyce
Performance of the PMSM numerical predictive control on very long horizon is studied in simulation. It is shown that the trajectories of optimally controlled system follow the well known trajectories of maximum torque per ampere and maximum torque per volt. Significant difference from these trajectories is observed only at rapid request for maximum current. We compare the numerical solution with analytically obtained solution of minimum time current control. We show that available minimum time current control algorithm do not match the observed trajectory. An idea how to achieve the same behavior using only one step ahead prediction is proposed. The time optimal current control is approximated using ad-hoc arguments. The challenge for future research is to design better minimum time current control strategy.
Název v anglickém jazyce
Analysis of cost functions and setpoints for predictive speed control of PMSM drives
Popis výsledku anglicky
Performance of the PMSM numerical predictive control on very long horizon is studied in simulation. It is shown that the trajectories of optimally controlled system follow the well known trajectories of maximum torque per ampere and maximum torque per volt. Significant difference from these trajectories is observed only at rapid request for maximum current. We compare the numerical solution with analytically obtained solution of minimum time current control. We show that available minimum time current control algorithm do not match the observed trajectory. An idea how to achieve the same behavior using only one step ahead prediction is proposed. The time optimal current control is approximated using ad-hoc arguments. The challenge for future research is to design better minimum time current control strategy.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 18th European Conference on Power Electronics and Application (EPE ECCE Europe 2016)
ISBN
978-9-0758-1524-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Karlsruhe, Germany
Datum konání akce
5. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000386637300410