Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of cost functions and setpoints for predictive speed control of PMSM drives

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F16%3A43929244" target="_blank" >RIV/49777513:23220/16:43929244 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ieeexplore.ieee.org/document/7695661/" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/document/7695661/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/EPE.2016.7695661" target="_blank" >10.1109/EPE.2016.7695661</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of cost functions and setpoints for predictive speed control of PMSM drives

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Performance of the PMSM numerical predictive control on very long horizon is studied in simulation. It is shown that the trajectories of optimally controlled system follow the well known trajectories of maximum torque per ampere and maximum torque per volt. Significant difference from these trajectories is observed only at rapid request for maximum current. We compare the numerical solution with analytically obtained solution of minimum time current control. We show that available minimum time current control algorithm do not match the observed trajectory. An idea how to achieve the same behavior using only one step ahead prediction is proposed. The time optimal current control is approximated using ad-hoc arguments. The challenge for future research is to design better minimum time current control strategy.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of cost functions and setpoints for predictive speed control of PMSM drives

  • Popis výsledku anglicky

    Performance of the PMSM numerical predictive control on very long horizon is studied in simulation. It is shown that the trajectories of optimally controlled system follow the well known trajectories of maximum torque per ampere and maximum torque per volt. Significant difference from these trajectories is observed only at rapid request for maximum current. We compare the numerical solution with analytically obtained solution of minimum time current control. We show that available minimum time current control algorithm do not match the observed trajectory. An idea how to achieve the same behavior using only one step ahead prediction is proposed. The time optimal current control is approximated using ad-hoc arguments. The challenge for future research is to design better minimum time current control strategy.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 18th European Conference on Power Electronics and Application (EPE ECCE Europe 2016)

  • ISBN

    978-9-0758-1524-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Karlsruhe, Germany

  • Datum konání akce

    5. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000386637300410