Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of education requirements for electronics manufacturing within concept Industry 4.0

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F18%3A43951557" target="_blank" >RIV/49777513:23220/18:43951557 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8443681" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8443681</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ISSE.2018.8443681" target="_blank" >10.1109/ISSE.2018.8443681</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of education requirements for electronics manufacturing within concept Industry 4.0

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article is focused on education requirements for electronics manufacturing within concept Industry 4.0. Industry 4.0 is a term for a new era of intelligent manufacturing caused by development of digitalization and robotics. The main vision of this concept are smart factories that will connected by Cyber-physical system. These factories will also use new technologies such as augmented reality. The skills and qualifications of employees will be very important for companies because the controlling or maintenance will require only employees with high qualification. For this reason the Industry 4.0 will affect not only changes in the labor market but also in education. The Education 4.0 is a new concept of education that will combine real and virtual world. But this concept will bring some new risks. In this paper, these risks of Education 4.0 are analyzed and evaluated by the Semi-quantitative risk assessment matrix. In the next part of this article, questionnaires from the production environment are analyzed and evaluated. These questionnaires were focused on knowledge Industry 4.0 and requirements for education of employees in the electronics production.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of education requirements for electronics manufacturing within concept Industry 4.0

  • Popis výsledku anglicky

    This article is focused on education requirements for electronics manufacturing within concept Industry 4.0. Industry 4.0 is a term for a new era of intelligent manufacturing caused by development of digitalization and robotics. The main vision of this concept are smart factories that will connected by Cyber-physical system. These factories will also use new technologies such as augmented reality. The skills and qualifications of employees will be very important for companies because the controlling or maintenance will require only employees with high qualification. For this reason the Industry 4.0 will affect not only changes in the labor market but also in education. The Education 4.0 is a new concept of education that will combine real and virtual world. But this concept will bring some new risks. In this paper, these risks of Education 4.0 are analyzed and evaluated by the Semi-quantitative risk assessment matrix. In the next part of this article, questionnaires from the production environment are analyzed and evaluated. These questionnaires were focused on knowledge Industry 4.0 and requirements for education of employees in the electronics production.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1607" target="_blank" >LO1607: RICE – Nové technologie a koncepce pro inteligentní průmyslové systémy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2018 41st International Spring Seminar on Electronics Technology (ISSE 2018) : /proceedings/

  • ISBN

    978-1-5386-5731-7

  • ISSN

    2161-2528

  • e-ISSN

    2161-2536

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Zlatibor, Serbia

  • Datum konání akce

    16. 5. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000449866600055