Model predictive control of electric drive system with L1-norm
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F20%3A43959615" target="_blank" >RIV/49777513:23220/20:43959615 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23520/20:43959615
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1016/j.ejcon.2020.01.008" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/j.ejcon.2020.01.008</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ejcon.2020.01.008" target="_blank" >10.1016/j.ejcon.2020.01.008</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Model predictive control of electric drive system with L1-norm
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the model predictive control of an electric drive system. Particularly, it focuses on the use of the L1-norm to penalize a speed deviation in a cost function of the predictive control criterion. The benefits and disadvantages of such penalization are discussed considering a model of permanent magnet synchronous motor. The main goal of the paper is to achieve a feasible predictive control algorithm with the L1-norm cost. This proceeds in two stages. First, the long-horizon part of the criterion is approximated by an appropriately designed terminal cost. Second, the short-horizon part is reduced, which facilitates optimization over a continuous control domain. Validity of the approximations and considerations are demonstrated using a set of numerical examples.
Název v anglickém jazyce
Model predictive control of electric drive system with L1-norm
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the model predictive control of an electric drive system. Particularly, it focuses on the use of the L1-norm to penalize a speed deviation in a cost function of the predictive control criterion. The benefits and disadvantages of such penalization are discussed considering a model of permanent magnet synchronous motor. The main goal of the paper is to achieve a feasible predictive control algorithm with the L1-norm cost. This proceeds in two stages. First, the long-horizon part of the criterion is approximated by an appropriately designed terminal cost. Second, the short-horizon part is reduced, which facilitates optimization over a continuous control domain. Validity of the approximations and considerations are demonstrated using a set of numerical examples.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1506" target="_blank" >LO1506: Podpora udržitelnosti centra NTIS - Nové technologie pro informační společnost</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
European Journal of Control
ISSN
0947-3580
e-ISSN
—
Svazek periodika
56
Číslo periodika v rámci svazku
November 2020
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
242-253
Kód UT WoS článku
000593721100021
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85079556215