Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Solvability of the power flow problem in DC overhead wire circuit modeling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F21%3A43962575" target="_blank" >RIV/49777513:23220/21:43962575 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21230/21:00354904

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.21136/AM.2021.0280-20" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.21136/AM.2021.0280-20</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21136/AM.2021.0280-20" target="_blank" >10.21136/AM.2021.0280-20</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Solvability of the power flow problem in DC overhead wire circuit modeling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Proper traffic simulation of electric vehicles, which draw energy from overhead wires, requires adequate modeling of traction infrastructure. Such vehicles include trains, trams or trolleybuses. Since the requested power demands depend on a traffic situation, the overhead wire DC electrical circuit is associated with a non-linear power flow problem. Al- though the Newton-Raphson method is well-known and widely accepted for seeking its solu- tion, the existence of such a solution is not guaranteed. Particularly in situations where the vehicle power demands are too high (during acceleration), the solution of the studied prob- lem may not exist. To deal with such cases, we introduce a numerical method which seeks maximal suppliable power demands for which the solution exists. This corresponds to intro- ducing a scaling parameter to reduce the demanded power. The interpretation of the scaling parameter is the amount of energy which is absent in the system, and which needs to be provided by external sources such as on-board batteries. We propose an efficient two-stage algorithm to find the optimal scaling parameter and the resulting potentials in the overhead wire network. We perform a comparison with a naive approach and present a real-world sim- ulation in the part of the Pilsen city in the Czech Republic. These simulations are performed in the traffic micro-simulator SUMO, a popular open-source traffic simulation platform.

  • Název v anglickém jazyce

    Solvability of the power flow problem in DC overhead wire circuit modeling

  • Popis výsledku anglicky

    Proper traffic simulation of electric vehicles, which draw energy from overhead wires, requires adequate modeling of traction infrastructure. Such vehicles include trains, trams or trolleybuses. Since the requested power demands depend on a traffic situation, the overhead wire DC electrical circuit is associated with a non-linear power flow problem. Al- though the Newton-Raphson method is well-known and widely accepted for seeking its solu- tion, the existence of such a solution is not guaranteed. Particularly in situations where the vehicle power demands are too high (during acceleration), the solution of the studied prob- lem may not exist. To deal with such cases, we introduce a numerical method which seeks maximal suppliable power demands for which the solution exists. This corresponds to intro- ducing a scaling parameter to reduce the demanded power. The interpretation of the scaling parameter is the amount of energy which is absent in the system, and which needs to be provided by external sources such as on-board batteries. We propose an efficient two-stage algorithm to find the optimal scaling parameter and the resulting potentials in the overhead wire network. We perform a comparison with a naive approach and present a real-world sim- ulation in the part of the Pilsen city in the Czech Republic. These simulations are performed in the traffic micro-simulator SUMO, a popular open-source traffic simulation platform.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applications of Mathematics

  • ISSN

    0862-7940

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    66

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    837-855

  • Kód UT WoS článku

    000698335400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85115339117