Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Corporate Social Responsibility of Five Leading Food Retailers Operating in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23320%2F19%3A43955020" target="_blank" >RIV/49777513:23320/19:43955020 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/11025/36546" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11025/36546</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Corporate Social Responsibility of Five Leading Food Retailers Operating in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A recent prime - time TV debate on the living conditions of laying hens in Czech farms broadcast by a public nationwide television channel revived a broader discussion of the concept of corporate social responsibility. Corporate social responsibility is a concept whereby companies integrate social and environmental concerns in their business operations and in their interaction with their stakeholders mostly on a voluntary basis. All leading companies selling foodstuffs in the Czech Republic continuously enhance their efforts to improve working conditions of their employees, to support charities and to contribute to the protection of the environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Corporate Social Responsibility of Five Leading Food Retailers Operating in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    A recent prime - time TV debate on the living conditions of laying hens in Czech farms broadcast by a public nationwide television channel revived a broader discussion of the concept of corporate social responsibility. Corporate social responsibility is a concept whereby companies integrate social and environmental concerns in their business operations and in their interaction with their stakeholders mostly on a voluntary basis. All leading companies selling foodstuffs in the Czech Republic continuously enhance their efforts to improve working conditions of their employees, to support charities and to contribute to the protection of the environment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Food and Feed Law Review

  • ISSN

    1862-2720

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    180-186

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85076276689