Vliv struktury témat televizního zpravodajství na vnímání vybraných událostí českou veřejností
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F06%3A00000216" target="_blank" >RIV/49777513:23330/06:00000216 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv struktury témat televizního zpravodajství na vnímání vybraných událostí českou veřejností
Popis výsledku v původním jazyce
V tomto textu prezentujeme několik metodologických a konceptuálních inovací klasického řešení problému nastolování témat. (1) Používáme unikátní datový soubor, ve kterém neagregujeme data před jejich analýzou. (2) Používáme design výzkumu, který zmírňujeproblém endogeneity. (3) Používáme hierarchické lineární modely, které popisují mnohaúrovňovou a shlukovou strukturu dat a umožňují správné odhady parametrů modelu. (4) Používáme poměrně neobvyklé vysvětlující proměnné, které reprezentují homogenitu mediálního pokrytí a relativní důležitostnejvýraznějšího tématu. Text uzavíráme zjištěním, že téma významné v TV zpr
Název v anglickém jazyce
Influence of the Issue Structure of the TV News on Importance of Events Perceived by the Czech Public
Popis výsledku anglicky
We present several methodological and conceptual innovations to the classical agenda-setting research. First, we utilize a data set that is rather unique in the Czech scientific community. Unlike most of existing research we do not aggregate the data before analysis. Second, our choice of the issue to study alleviates the endogeneity problem. Third, we employ hierarchical linear models to represent adequately the multi-level and clustered data structure and to obtain unbiased estimates of model parameters. Finally, we utilize a rather unique set of explanatory variables that represent media coverage homogeneity and relative importance of the issue on top. We conclude that the media salience of the issue does indeed increase its perceived importance inthe population, but media homogeneity and relative importance induce no effect on perceived importance.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Antropologické sympozium V.
ISBN
978-80-87025-10-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
29-40
Název nakladatele
Vlasta Králová
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
1. 1. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—