Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jaký je vliv obsahu a struktury televizního zpravodajství na vnímání důležitosti vybraného tématu českou veřejností?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F07%3A00000078" target="_blank" >RIV/49777513:23330/07:00000078 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jaký je vliv obsahu a struktury televizního zpravodajství na vnímání důležitosti vybraného tématu českou veřejností?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V tomto textu prezentujeme několik metodologických a konceptuálních inovací klasického řešení problému nastolování témat. (1) Používáme unikátní datový soubor, ve kterém neagregujeme data před jejich analýzou. (2) Používáme design výzkumu, který zmírňujeproblém endogeneity. (3) Používáme hierarchické lineární modely, které popisují mnohaúrovňovou a shlukovou strukturu dat a umožňují správné odhady parametrů modelu. (4) Používáme poměrně neobvyklé vysvětlující proměnné, které reprezentují homogenitu mediálního pokrytí a relativní důležitostnejvýraznějšího tématu. Text uzavíráme zjištěním, že téma významné v TV zpr

  • Název v anglickém jazyce

    How does the content and structure of TV news affect the perceived importance of an issue in the Czech public?

  • Popis výsledku anglicky

    We present several methodological and conceptual innovations to the classical agenda-setting research. First, we utilize a data set that is rather unique in the Czech scientific community. Unlike most of existing research we do not aggregate the data before analysis. Second, our choice of the issue to study alleviates the endogeneity problem. Third, we employ hierarchical linear models to represent adequately the multi-level and clustered data structure and to obtain unbiased estimates of model parameters. Finally, we utilize a rather unique set of explanatory variables that represent media coverage homogeneity and relative importance of the issue on top of standard measures of the intensity of media exposure. We conclude that the media salience of theissue does indeed increase its perceived importance in the population, but media homogeneity and relative importance induce no effect on perceived importance.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociologický časopis = Czech Sociological Review

  • ISSN

    0038-0288

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    333

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus