Role interpersonální komunikace a gender v procesu nastolování témat
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F08%3A00500586" target="_blank" >RIV/49777513:23330/08:00500586 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Role interpersonální komunikace a gender v procesu nastolování témat
Popis výsledku v původním jazyce
Empiricky zkoumáme jak interpersonální komunikace a gender ovlivňují proces nastolování témat. V literatuře nacházíme dvě vysvětlení role interpersonální komunikace: (a) teorii dvoustupňového toku a (b) koncept kontextualizace. Morley [1995] a Fiske [2003] vysvětlují roli genderu takto: (1) dělba domácích prací vede k odlišným módům sledování televize a (2) odlišné představy o shodných tématech vedou k odlišným diskusím. V našich analýzách nacházíme mírnou podporu pro koncept kontextualizace a Morleyhoand Fiskeho myšlenky. V závěru textu navrhujeme výzkumný design, který by byl vhodnější pro lepší pochopení zkoumaného problému.
Název v anglickém jazyce
Role of Interpersonal Communication and Gender in the Agenda-Setting Process
Popis výsledku anglicky
We empirically explore how interpersonal communication and gender influence the agenda-setting process. Two explanations of role of interpersonal communication can be found in the literature: (a) a two-step flow theory and (b) the concept of contextualization. Morley [1995] and Fiske [2003] explain the role of gender as follows: (1) the division of household labor leads to the different modes of TV watching and (2) different ideas about eligible topics lead to the different discussions. In our analyseswe find a moderate support and thus validation of the concept of contextualisation and of Morley's and Fiske's ideas. In the conclusion of our text we suggest a more proper research design to better understand the investigated problem.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Mediální studia
ISSN
1801-9978
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—