Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role interpersonální komunikace a gender v procesu nastolování témat

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F08%3A00500586" target="_blank" >RIV/49777513:23330/08:00500586 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Role interpersonální komunikace a gender v procesu nastolování témat

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Empiricky zkoumáme jak interpersonální komunikace a gender ovlivňují proces nastolování témat. V literatuře nacházíme dvě vysvětlení role interpersonální komunikace: (a) teorii dvoustupňového toku a (b) koncept kontextualizace. Morley [1995] a Fiske [2003] vysvětlují roli genderu takto: (1) dělba domácích prací vede k odlišným módům sledování televize a (2) odlišné představy o shodných tématech vedou k odlišným diskusím. V našich analýzách nacházíme mírnou podporu pro koncept kontextualizace a Morleyhoand Fiskeho myšlenky. V závěru textu navrhujeme výzkumný design, který by byl vhodnější pro lepší pochopení zkoumaného problému.

  • Název v anglickém jazyce

    Role of Interpersonal Communication and Gender in the Agenda-Setting Process

  • Popis výsledku anglicky

    We empirically explore how interpersonal communication and gender influence the agenda-setting process. Two explanations of role of interpersonal communication can be found in the literature: (a) a two-step flow theory and (b) the concept of contextualization. Morley [1995] and Fiske [2003] explain the role of gender as follows: (1) the division of household labor leads to the different modes of TV watching and (2) different ideas about eligible topics lead to the different discussions. In our analyseswe find a moderate support and thus validation of the concept of contextualisation and of Morley's and Fiske's ideas. In the conclusion of our text we suggest a more proper research design to better understand the investigated problem.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mediální studia

  • ISSN

    1801-9978

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus