Role osobní zkušenosti a interpersonální a masové komunikace v procesu agenda-setting
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F08%3A00501488" target="_blank" >RIV/49777513:23330/08:00501488 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Role osobní zkušenosti a interpersonální a masové komunikace v procesu agenda-setting
Popis výsledku v původním jazyce
Disertace empiricky zkoumá proces agenda-setting (nastolování agendy). Nejprve je v disertaci rekapitulována (1) teorie a rozebrána (2) metodologie výzkumu tohoto procesu. V jednotlivých kapitolách je pak empiricky ověřována (3) podstata fungování tohotoprocesu, (4) role struktury mediálního obsahu, (5) role přímé osobní zkušenosti, (6) role interpersonální komunikace a (7) role genderu. V závěru autor shrnuje získané výsledky: (1) koncept individuálních šancí a priorit byl opakovaně vyvrácen. Konceptdůvěry v média je velmi omezený - platí pouze pro osoby, které nekonzumují mediální sdělení často. Princip procesu nastolování agendy (agenda-setting) nejlépe popisuje paměťový koncept. (2) Osobní zkušenost byla falsifikována jako kognitivní impuls, který determinuje proces nastolování agendy (agenda-setting). Výsledkům nejlépe odpovídalo zdůvodnění role osobní zkušenosti dle teorie závislosti, ale toto vysvětlení nemohlo být podrobeno falsifikaci. (3) Dvojstupňový tok komunikace nejlépe
Název v anglickém jazyce
Role of Personal Experience, Interpersonal and Mass Communication in the Agenda-Setting Process
Popis výsledku anglicky
The thesis (1) briefly summarizes agenda-setting theory; (2) discusses research methodology; (3) investigates the very principle of the process ? the causal mechanism of the influence of media content upon the public opinion; (4) studies how parameters of the structure of media coverage influence public opinion; (5) describes the role of the personal experience, (6) interpersonal communication, and (7) gender in the agenda-setting process. The thesis reports the following substantive findings: (1) The concept of individual odds and priorities has been uprooted repetitively. The concept of trust in media institutions is very limited ? this concept holds true only for persons who do not consume media coverage frequently. The principle of agenda-setting process is described best by memory-based concept. (2) Personal experience has been falsified as a cognitive cue determining the agenda-setting process. Explanation of the role of personal experience based on the dependency theory has been
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AC - Archeologie, antropologie, etnologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů