Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role osobní zkušenosti a interpersonální a masové komunikace v procesu agenda-setting

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F08%3A00501488" target="_blank" >RIV/49777513:23330/08:00501488 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Role osobní zkušenosti a interpersonální a masové komunikace v procesu agenda-setting

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Disertace empiricky zkoumá proces agenda-setting (nastolování agendy). Nejprve je v disertaci rekapitulována (1) teorie a rozebrána (2) metodologie výzkumu tohoto procesu. V jednotlivých kapitolách je pak empiricky ověřována (3) podstata fungování tohotoprocesu, (4) role struktury mediálního obsahu, (5) role přímé osobní zkušenosti, (6) role interpersonální komunikace a (7) role genderu. V závěru autor shrnuje získané výsledky: (1) koncept individuálních šancí a priorit byl opakovaně vyvrácen. Konceptdůvěry v média je velmi omezený - platí pouze pro osoby, které nekonzumují mediální sdělení často. Princip procesu nastolování agendy (agenda-setting) nejlépe popisuje paměťový koncept. (2) Osobní zkušenost byla falsifikována jako kognitivní impuls, který determinuje proces nastolování agendy (agenda-setting). Výsledkům nejlépe odpovídalo zdůvodnění role osobní zkušenosti dle teorie závislosti, ale toto vysvětlení nemohlo být podrobeno falsifikaci. (3) Dvojstupňový tok komunikace nejlépe

  • Název v anglickém jazyce

    Role of Personal Experience, Interpersonal and Mass Communication in the Agenda-Setting Process

  • Popis výsledku anglicky

    The thesis (1) briefly summarizes agenda-setting theory; (2) discusses research methodology; (3) investigates the very principle of the process ? the causal mechanism of the influence of media content upon the public opinion; (4) studies how parameters of the structure of media coverage influence public opinion; (5) describes the role of the personal experience, (6) interpersonal communication, and (7) gender in the agenda-setting process. The thesis reports the following substantive findings: (1) The concept of individual odds and priorities has been uprooted repetitively. The concept of trust in media institutions is very limited ? this concept holds true only for persons who do not consume media coverage frequently. The principle of agenda-setting process is described best by memory-based concept. (2) Personal experience has been falsified as a cognitive cue determining the agenda-setting process. Explanation of the role of personal experience based on the dependency theory has been

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů