Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přihlížejí voliči i ve druhém kole senátních voleb k osobnostním charakteristikám kandidátů?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F09%3A00501789" target="_blank" >RIV/49777513:23330/09:00501789 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přihlížejí voliči i ve druhém kole senátních voleb k osobnostním charakteristikám kandidátů?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Volební chování voličů v prvním kole voleb do Senátu je podle předchozích studií značně personifikované. Individuální vlastnosti kandidátů přinášejí volební zisky nad rámec preferencí pro volební stranu. V tomto textu ukazují, zda (a do jaké míry) je personifikováno i druhé kolo voleb. K analýze používám data z panelového šetření, které bylo provedeno při příležitosti senátních voleb v roce 1996. Ukazuji, že personifikace volebního chování je ve druhém kole voleb podstatně slabší než v kole prvním. Rozhodující pro úspěch ve druhém kole je volební strana kandidáta.

  • Název v anglickém jazyce

    Are voters also influenced by candidates' personal attributes in the 2nd round of senate elections?

  • Popis výsledku anglicky

    Voting behavior in the first round of the elections to the Senate of the Parliament of the Czech Republic has been shown to be highly personalized. Individual characteristic of candidates (age, gender, education, place of residence) had a strong effect upon the choices of voters even when candidate?s electoral party was statistically controlled. This paper extends previous analysis by looking into voting behavior in the second round of elections. I utilize data from a panel survey of voters conducted inthe fall of 1996, when the first senate elections took place. Using a discrete choice model of voting, I show that party affiliation dominated the second round and personal characteristics of candidates were marginalized as choice criteria.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Fakulty filozofické Západočeské univerzity v Plzni

  • ISSN

    1802-0364

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus