E-learning Support for Logic Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F11%3A43914814" target="_blank" >RIV/49777513:23330/11:43914814 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.springerlink.com/content/v6772x270414m1q8/about/" target="_blank" >http://www.springerlink.com/content/v6772x270414m1q8/about/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-22603-8_49" target="_blank" >10.1007/978-3-642-22603-8_49</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
E-learning Support for Logic Education
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper we introduce two e-learning systems, namely eLogika and (LMS) ORGANON. Both systems are apt for teaching logic and should improve the quality of the teaching. The ORGANON system is primarily aimed at solving tasks and practicing logical formalisms by means of interactive exercises. The eLogika system is intended to support effective automated testing of students' knowledge together with automatic generation of suitable exam tests. We also describe the application of data-mining methods which can contribute to the improvement of e-learning systems by adjusting particular tests in accordance with students' capabilities and needs.
Název v anglickém jazyce
E-learning Support for Logic Education
Popis výsledku anglicky
In this paper we introduce two e-learning systems, namely eLogika and (LMS) ORGANON. Both systems are apt for teaching logic and should improve the quality of the teaching. The ORGANON system is primarily aimed at solving tasks and practicing logical formalisms by means of interactive exercises. The eLogika system is intended to support effective automated testing of students' knowledge together with automatic generation of suitable exam tests. We also describe the application of data-mining methods which can contribute to the improvement of e-learning systems by adjusting particular tests in accordance with students' capabilities and needs.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Digital Enterprise and Information Systems
ISBN
978-3-642-22602-1
ISSN
1865-0929
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
560-568
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Heidelberg
Místo konání akce
Londýn, Velká Británie
Datum konání akce
20. 6. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—