E-learning support for logic education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F11%3A86079568" target="_blank" >RIV/61989100:27240/11:86079568 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-22603-8_49" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-22603-8_49</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-22603-8_49" target="_blank" >10.1007/978-3-642-22603-8_49</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
E-learning support for logic education
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper we introduce two e-learning systems, namely eLogika and (LMS) ORGANON. Both systems are apt for teaching logic and should improve the quality of the teaching. The ORGANON system is primarily aimed at solving tasks and practicing logical formalisms by means of interactive exercises. The eLogika system is intended to support effective automated testing of students? knowledge together with automatic generation of suitable exam tests. We also describe the application of data-mining methods which can contribute to the improvement of e-learning systems by adjusting particular tests in accordance with students? capabilities and needs.
Název v anglickém jazyce
E-learning support for logic education
Popis výsledku anglicky
In this paper we introduce two e-learning systems, namely eLogika and (LMS) ORGANON. Both systems are apt for teaching logic and should improve the quality of the teaching. The ORGANON system is primarily aimed at solving tasks and practicing logical formalisms by means of interactive exercises. The eLogika system is intended to support effective automated testing of students? knowledge together with automatic generation of suitable exam tests. We also describe the application of data-mining methods which can contribute to the improvement of e-learning systems by adjusting particular tests in accordance with students? capabilities and needs.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Communications in Computer and Information Science
ISSN
1865-0929
e-ISSN
—
Svazek periodika
194
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
560-568
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—