Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

E-learning support for logic education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F11%3A86079568" target="_blank" >RIV/61989100:27240/11:86079568 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-22603-8_49" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-22603-8_49</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-22603-8_49" target="_blank" >10.1007/978-3-642-22603-8_49</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    E-learning support for logic education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper we introduce two e-learning systems, namely eLogika and (LMS) ORGANON. Both systems are apt for teaching logic and should improve the quality of the teaching. The ORGANON system is primarily aimed at solving tasks and practicing logical formalisms by means of interactive exercises. The eLogika system is intended to support effective automated testing of students? knowledge together with automatic generation of suitable exam tests. We also describe the application of data-mining methods which can contribute to the improvement of e-learning systems by adjusting particular tests in accordance with students? capabilities and needs.

  • Název v anglickém jazyce

    E-learning support for logic education

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we introduce two e-learning systems, namely eLogika and (LMS) ORGANON. Both systems are apt for teaching logic and should improve the quality of the teaching. The ORGANON system is primarily aimed at solving tasks and practicing logical formalisms by means of interactive exercises. The eLogika system is intended to support effective automated testing of students? knowledge together with automatic generation of suitable exam tests. We also describe the application of data-mining methods which can contribute to the improvement of e-learning systems by adjusting particular tests in accordance with students? capabilities and needs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Communications in Computer and Information Science

  • ISSN

    1865-0929

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    194

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    560-568

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus