Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Students' Behavior Patterns in LMS eLogika Detected by FCA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F17%3A10235980" target="_blank" >RIV/61989100:27240/17:10235980 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgem2017/21/S07.079" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/sgem2017/21/S07.079</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgem2017/21/S07.079" target="_blank" >10.5593/sgem2017/21/S07.079</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Students' Behavior Patterns in LMS eLogika Detected by FCA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The e-learning system eLogika serves for teaching logic. In the system there are study materials at students’ disposal, but it also provides online tests and promotes all the activities in which the students can obtain their credits. The system collects data about users who are logged in, e.g. time spent on a particular activity, the number of activities performed by particular students, what data is a student interested in, etc. The goal of this paper is to describe the application of many-valued formal concept analysis (FCA) in order to discover typical patterns of students’ behavior. The concepts retrieved by this method represent groups of students with a common behavior in the learning process. These concepts are further used in the e-learning system in order to inform students about their positive/negative tendencies with respect to their course results. Another way of utilizing these patterns is their application in order to improve the system to be more user-friendly. Since the data stored in the eLogika system are numerical we need to categorize them in order to be used in the many-valued FCA method. In the paper we describe two ways of data categorization that proved to be applicable in the FCA method with promising results.

  • Název v anglickém jazyce

    Students' Behavior Patterns in LMS eLogika Detected by FCA

  • Popis výsledku anglicky

    The e-learning system eLogika serves for teaching logic. In the system there are study materials at students’ disposal, but it also provides online tests and promotes all the activities in which the students can obtain their credits. The system collects data about users who are logged in, e.g. time spent on a particular activity, the number of activities performed by particular students, what data is a student interested in, etc. The goal of this paper is to describe the application of many-valued formal concept analysis (FCA) in order to discover typical patterns of students’ behavior. The concepts retrieved by this method represent groups of students with a common behavior in the learning process. These concepts are further used in the e-learning system in order to inform students about their positive/negative tendencies with respect to their course results. Another way of utilizing these patterns is their application in order to improve the system to be more user-friendly. Since the data stored in the eLogika system are numerical we need to categorize them in order to be used in the many-valued FCA method. In the paper we describe two ways of data categorization that proved to be applicable in the FCA method with promising results.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-13277S" target="_blank" >GA15-13277S: Hyperintensionální logika pro analýzu přirozeného jazyka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    17th International Multidisciplinary Scientific GeoConference: SGEM 2017 : conference proceedings : 29 June-5 July, 2017, Albena, Bulgaria. Volume 17. Issue 21

  • ISBN

    978-619-7408-01-0

  • ISSN

    1314-2704

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    617-624

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    29. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku