Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of student's behavior in LMS Elogika

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F15%3A86095550" target="_blank" >RIV/61989100:27240/15:86095550 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEM2015/B21/S7.004" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/SGEM2015/B21/S7.004</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEM2015/B21/S7.004" target="_blank" >10.5593/SGEM2015/B21/S7.004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of student's behavior in LMS Elogika

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays we are surrounded by many information systems we need to work with. These systems gather lots of data during our log in session. Stored data may be interesting from the information point of view such as information about behaving in the system and get behavioral patterns, recommending information etc. Our learning management system eLogika, which is mainly focused on teaching logic, logs the amount of data about students' behavior in this system. These data are used to describe the behavior of individual users through reduced profiles. These profiles are the basis for identifying behavioral patterns of students. Detection of students with atypical behavior and identifying groups of students with the characteristic behavioral patterns are the other stages of data analysis. The aim of these analyzes is to create a system that, based on knowledge from previous years, highlights a selected group of students and provides them relevant information. Our approach is focused on log analysis whose results can be used to describe the behavior of students throughout the LMS or in online tests related to students' final success in particular course.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of student's behavior in LMS Elogika

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays we are surrounded by many information systems we need to work with. These systems gather lots of data during our log in session. Stored data may be interesting from the information point of view such as information about behaving in the system and get behavioral patterns, recommending information etc. Our learning management system eLogika, which is mainly focused on teaching logic, logs the amount of data about students' behavior in this system. These data are used to describe the behavior of individual users through reduced profiles. These profiles are the basis for identifying behavioral patterns of students. Detection of students with atypical behavior and identifying groups of students with the characteristic behavioral patterns are the other stages of data analysis. The aim of these analyzes is to create a system that, based on knowledge from previous years, highlights a selected group of students and provides them relevant information. Our approach is focused on log analysis whose results can be used to describe the behavior of students throughout the LMS or in online tests related to students' final success in particular course.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-13277S" target="_blank" >GA15-13277S: Hyperintensionální logika pro analýzu přirozeného jazyka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SGEM 2015 : 15th international multidisciplinary scientific geoconference : conference proceedings : 18-24 June, 2015, Albena, Bulgaria. Volume I, Informatics

  • ISBN

    978-619-7105-34-6

  • ISSN

    1314-2704

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    22-34

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    18. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000371599500004