Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Limity antropologie dětství. Případ "dětství" v sociálně vyloučené lokalitě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F13%3A43920208" target="_blank" >RIV/49777513:23330/13:43920208 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Limity antropologie dětství. Případ "dětství" v sociálně vyloučené lokalitě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem této studie je seznámit české čtenáře se subdisciplínou - antropologie dětství. Případ "dětství" v sociálně vyloučeném prostředí otevírá diskuzi nad epistemologickými bariérami, které musí terénní výzkumník překoávat, pokud chce zachytit dětskou emickou perspektivu. Zaměříme se zde také na otázku, jak je "dětství" v sociálně vyloučené lokalitě konceptualizováno. Pokusíme se zde nabídnout de-esencializovaný pohled na dětsví jako fenomén a popsat jeho neustále střety s očekáváními ve výukovém procesu. Jako teoretické východisko zde použijeme Berger-Luckmanův koncept sociální konstrukce. Obraz "dětství" v sociálně vyloučené lokalitě bude pak srovnáván s pedagogickým diskurzem, který doposud výhradně formoval uvažování o dětech a dětství.

  • Název v anglickém jazyce

    The limits of anthropology of childhoods. The case of childhood in socially excluded locality

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study is to acquaint Czech readers with an often unmentioned sub-discipline of anthropology. This case study of "childhood" in the situation of social exclusion should open discussion on the epistemological barriers that the fieldworker faces when he wants an insight into the child's emic perspective. The main question that the study focuses on is how "childhood" is conceptualised in socially excluded localities. We will try to show a de-essentialised look at childhood as a phenomenon and its clash with the educational system. We will analyse socially excluded "childhood" using Berger's and Luckman's concept of social constructivism and Granovetter's concept of strong and weak ties. The result will be linked with pedagogical discourse,which, until now, entirely formed the way of thinking about children and childhood.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lidé města

  • ISSN

    1212-8112

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    27-47

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus