Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Syndrom vyhoření jako riziko v pedagogické profesi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F15%3A43926820" target="_blank" >RIV/49777513:23330/15:43926820 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23420/15:43926820

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Syndrom vyhoření jako riziko v pedagogické profesi

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Syndrom vyhoření je jevem tělesného, psychického a duchovního vyčerpání. Osoby náchylné k vyhaslosti jsou charakterizovány především empatií, senzitivitou, obětavostí, idealismem, zaměřeností na druhé, úzkostí, pedantstvím, entuziasmem, tendencí přehnaněse identifikovat s druhými. Jednou z rizikových profesí z hlediska syndromu vyhoření je také pedagogická profese. Cílem tohoto příspěvku je přiblížit podstatu syndromu vyhoření a zdůraznit praktická rizika i možné protektivní faktory ve vztahu k pedagogické profesi, kdy je využito nejen odborné literatury, ale také názorů předního odborníka v oblasti výzkumu vyhoření prof. PhDr. Vladimíra Kebzy, CSc.

  • Název v anglickém jazyce

    The risk of burnout in the teaching profession

  • Popis výsledku anglicky

    Burnout is a phenomenon of the physical, psychological and mental exhaustion. Persons vulnerable to burnout are characterized above all by empathy, sensitivity, dedication, idealism, their focus on the others, anxiety, pedantry, enthusiasm, tendency to over-identify with others. One risk professions in terms of burnout is also teaching profession. The aim of this paper is to present the essence of burnout and to emphasize the practical risks and protective factors in relation to the teaching profession,and in this paper is used not only professional literature, but also opinions of a leading expert in the research of burnout prof. Dr. Vladimir Kebza, PhD.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů