Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aspect Perception and Immersion in Virtual Reality

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F17%3A43932160" target="_blank" >RIV/49777513:23330/17:43932160 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Aspect Perception and Immersion in Virtual Reality

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of this paper is to bring philosophical theorizing about perception into the context of the virtual reality (VR) computer/language game. Wittgenstein’s analysis of aspect perception will be applied to the concept of virtual reality immersion. Wittgenstein’s puzzle of seeing-as – when we can see that a picture-object has not changed, and yet we can see it differently, will then be dissolved in the VR computer/language game. As a conclusion, technology will be treated as a kind of language that allows us to redefine our epistemological concepts. Accordingly, the concept of “immersion” will be understood as a grammatical rule that enables us to distinguish between the terms “reality”, “augmented reality” and “virtual reality” without making serious ontological commitments.

  • Název v anglickém jazyce

    Aspect Perception and Immersion in Virtual Reality

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this paper is to bring philosophical theorizing about perception into the context of the virtual reality (VR) computer/language game. Wittgenstein’s analysis of aspect perception will be applied to the concept of virtual reality immersion. Wittgenstein’s puzzle of seeing-as – when we can see that a picture-object has not changed, and yet we can see it differently, will then be dissolved in the VR computer/language game. As a conclusion, technology will be treated as a kind of language that allows us to redefine our epistemological concepts. Accordingly, the concept of “immersion” will be understood as a grammatical rule that enables us to distinguish between the terms “reality”, “augmented reality” and “virtual reality” without making serious ontological commitments.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Philosophy of Perception and Observation. Contributions of the Austrian Ludwig Wittgenstein Society

  • ISSN

    1022-3398

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XXV

  • Číslo periodika v rámci svazku

    srpen

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    231-233

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus