Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Comparison of the Effect of Sound on Players’ Presence Between VR and Screen-Based Media

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51310%2F24%3AN0000141" target="_blank" >RIV/61384984:51310/24:N0000141 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1525/jsmg.2024.5.2.64" target="_blank" >https://doi.org/10.1525/jsmg.2024.5.2.64</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Comparison of the Effect of Sound on Players’ Presence Between VR and Screen-Based Media

  • Popis výsledku v původním jazyce

    During the last few years, 3D audio has been undergoing a small renaissance thanks to virtual reality, which is gradually becoming a common technology. This paper examines the effect of sound on the gaming experience in both virtual reality (VR) and screen-based devices (TV). Using self-report scales we analyzed presence and flow along physiological measurements of heart and respiratory rates. We analyzed the presence of gamers playing either with or without sound in both environments (VR/TV). We hypothesized that the sound condition (on/off) will influence gaming experience more in VR than in TV. Despite some promising patterns, we could not conclusively confirm the hypothesis that the effect of sound (on/off) on immersion is greater in VR than in TV.

  • Název v anglickém jazyce

    A Comparison of the Effect of Sound on Players’ Presence Between VR and Screen-Based Media

  • Popis výsledku anglicky

    During the last few years, 3D audio has been undergoing a small renaissance thanks to virtual reality, which is gradually becoming a common technology. This paper examines the effect of sound on the gaming experience in both virtual reality (VR) and screen-based devices (TV). Using self-report scales we analyzed presence and flow along physiological measurements of heart and respiratory rates. We analyzed the presence of gamers playing either with or without sound in both environments (VR/TV). We hypothesized that the sound condition (on/off) will influence gaming experience more in VR than in TV. Despite some promising patterns, we could not conclusively confirm the hypothesis that the effect of sound (on/off) on immersion is greater in VR than in TV.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Sound and Music in Games

  • ISSN

    2578-3432

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Volume 5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Issue 2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    64-85

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85190873302