Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

“Daham statt Islam”. On the functional integration of dialect structures into the language of political advertising posters

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F21%3A43962118" target="_blank" >RIV/49777513:23330/21:43962118 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://elibrary.steiner-verlag.de/article/10.25162/zdl-2021-0002" target="_blank" >https://elibrary.steiner-verlag.de/article/10.25162/zdl-2021-0002</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.25162/ZDL-2021-0002" target="_blank" >10.25162/ZDL-2021-0002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    „Daham statt Islam“. Zur funktionalen Einbindung von Dialekt-Strukturen in die Sprache politischer Werbeplakate.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Der Beitrag untersucht die funktionale Einbindung von Dialektstrukturen in die Sprache politischer Werbeplakate anhand der Wahlwerbung österreichischer Parteien seit 2013. Neben der Bestimmung relevanter politischer Gruppen werden Umfang und sprachliche Ebene der Dialektverwendung sowie das Verhältnis zwischen dialektalen und standardsprachlichen Textteilen analysiert. Als persuasive Strategien, für die das emotionale und das Identifikationspotential der Mundart genutzt werden, lassen sich der Appell an Loyalitäten, die Adressierung von Kollektiven, die Unterstützung bestimmter Visualisierungstechniken (Personalisierung, „Country-of-Origin-Prinzip“) sowie das Negative Campaigning identifizieren.

  • Název v anglickém jazyce

    “Daham statt Islam”. On the functional integration of dialect structures into the language of political advertising posters

  • Popis výsledku anglicky

    Based on the election advertising of Austrian parties since 2013, the article investigates the functional integration of dialect structures into the language of political advertising posters. Apart from defining relevant political groups, the scope and linguistic sphere of dialect use is analysed as well as the relation between dialectal and standard language text components. Among the persuasive strategies for which the emotional and identification potential of dialects is used the appeal to loyalties, the addressing of collectives, the support of certain visualization strategies (personalization, “country-of-origin-principle”) and methods of negative campaigning can be identified.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ZEITSCHRIFT FUR DIALEKTOLOGIE UND LINGUISTIK

  • ISSN

    0044-1449

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    88

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    36

  • Strana od-do

    21-56

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85114628994