Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Word Formation in American English Political Advertising

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F23%3A50020248" target="_blank" >RIV/62690094:18460/23:50020248 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.magnanimitas.cz/13-01-xxxii" target="_blank" >http://www.magnanimitas.cz/13-01-xxxii</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Word Formation in American English Political Advertising

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Currently, election political advertising, which is one of the most important areas of the advertising industry, performs persuasive and suggestive functions. Particular attention is paid to the political slogan, the effectiveness of which is enhanced by the use of figures of speech that facilitate the perception of the information embedded in them. Speaking about the forms of political communication, one should pay special attention to political advertising as such an aspect of it, which especially actively uses all the possibilities of the language. The task of the study was to clarify the linguistic features of the texts of English-language political advertising.

  • Název v anglickém jazyce

    Word Formation in American English Political Advertising

  • Popis výsledku anglicky

    Currently, election political advertising, which is one of the most important areas of the advertising industry, performs persuasive and suggestive functions. Particular attention is paid to the political slogan, the effectiveness of which is enhanced by the use of figures of speech that facilitate the perception of the information embedded in them. Speaking about the forms of political communication, one should pay special attention to political advertising as such an aspect of it, which especially actively uses all the possibilities of the language. The task of the study was to clarify the linguistic features of the texts of English-language political advertising.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ad Alta : journal of interdisciplinary research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

    1804-7890

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    92-98

  • Kód UT WoS článku

    000925136500018

  • EID výsledku v databázi Scopus