Word Formation in American English Political Advertising
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F23%3A50020248" target="_blank" >RIV/62690094:18460/23:50020248 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.magnanimitas.cz/13-01-xxxii" target="_blank" >http://www.magnanimitas.cz/13-01-xxxii</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Word Formation in American English Political Advertising
Popis výsledku v původním jazyce
Currently, election political advertising, which is one of the most important areas of the advertising industry, performs persuasive and suggestive functions. Particular attention is paid to the political slogan, the effectiveness of which is enhanced by the use of figures of speech that facilitate the perception of the information embedded in them. Speaking about the forms of political communication, one should pay special attention to political advertising as such an aspect of it, which especially actively uses all the possibilities of the language. The task of the study was to clarify the linguistic features of the texts of English-language political advertising.
Název v anglickém jazyce
Word Formation in American English Political Advertising
Popis výsledku anglicky
Currently, election political advertising, which is one of the most important areas of the advertising industry, performs persuasive and suggestive functions. Particular attention is paid to the political slogan, the effectiveness of which is enhanced by the use of figures of speech that facilitate the perception of the information embedded in them. Speaking about the forms of political communication, one should pay special attention to political advertising as such an aspect of it, which especially actively uses all the possibilities of the language. The task of the study was to clarify the linguistic features of the texts of English-language political advertising.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
60500 - Other Humanities and the Arts
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ad Alta : journal of interdisciplinary research
ISSN
1804-7890
e-ISSN
1804-7890
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
92-98
Kód UT WoS článku
000925136500018
EID výsledku v databázi Scopus
—