Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkum komunikačního klimatu na středních školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F24%3A43972605" target="_blank" >RIV/49777513:23330/24:43972605 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výzkum komunikačního klimatu na středních školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Komunikace je jedním z faktorů, které zásadně ovlivňují úspěšnost výuky. To dokazují mnohé studie na jejichž základě byl na počátku roku 2023 proveden výzkum komunikačního klimatu na středních školách. V následujícím článku jsou prezentovány výsledky tohoto výzkumu. Jedním z témat je možnost aktivní komunikace během výuky; v jakých předmětech pro ni mají žáci nejvíce, a naopak nejméně prostoru, kolik času pro komunikaci mají a jak tuto dobu subjektivně hodnotí. Dále článek přináší poznatky o tom, s jakými problémy se žáci setkávají, či do jakých komunikačních situací se dostávají. Poznatky jsou prezentovány v souvislostech s typem škol a pohlavím respondentů. Na závěr jsou shrnuty nejzásadnější výstupy a navrženy možnosti dalšího výzkumu.

  • Název v anglickém jazyce

    Research on communication climate in secondary schools

  • Popis výsledku anglicky

    Communication is one of the factors that fundamentally affect the success of teaching. This is proven by many studies based on which research on the communication climate in secondary schools was conducted in early 2023. The following article presents the results of this research. One of the topics is the possibility of active communication during the teaching process; in which classes students have the most and on the contrary the least space for it, how much time they have for communication and how they subjectively evaluate this time. Furthermore, the article provides insights into what problems the students encounter or what communication situations they get into. The findings are presented in the context of the type of schools and the gender of the respondents. Finally, the most important outcomes are summarized and possibilities for further research are suggested.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Nové technologie a nové didaktické přístupy ve výuce (nejen) odborného jazyka

  • ISBN

    978-80-7211-643-0

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    133-146

  • Počet stran knihy

    168

  • Název nakladatele

    NAVA - Nakladatelská a vydavatelská agentura, s. r. o.

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Kód UT WoS kapitoly