Výzkum komunikačního klimatu na středních školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F24%3A43972605" target="_blank" >RIV/49777513:23330/24:43972605 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkum komunikačního klimatu na středních školách
Popis výsledku v původním jazyce
Komunikace je jedním z faktorů, které zásadně ovlivňují úspěšnost výuky. To dokazují mnohé studie na jejichž základě byl na počátku roku 2023 proveden výzkum komunikačního klimatu na středních školách. V následujícím článku jsou prezentovány výsledky tohoto výzkumu. Jedním z témat je možnost aktivní komunikace během výuky; v jakých předmětech pro ni mají žáci nejvíce, a naopak nejméně prostoru, kolik času pro komunikaci mají a jak tuto dobu subjektivně hodnotí. Dále článek přináší poznatky o tom, s jakými problémy se žáci setkávají, či do jakých komunikačních situací se dostávají. Poznatky jsou prezentovány v souvislostech s typem škol a pohlavím respondentů. Na závěr jsou shrnuty nejzásadnější výstupy a navrženy možnosti dalšího výzkumu.
Název v anglickém jazyce
Research on communication climate in secondary schools
Popis výsledku anglicky
Communication is one of the factors that fundamentally affect the success of teaching. This is proven by many studies based on which research on the communication climate in secondary schools was conducted in early 2023. The following article presents the results of this research. One of the topics is the possibility of active communication during the teaching process; in which classes students have the most and on the contrary the least space for it, how much time they have for communication and how they subjectively evaluate this time. Furthermore, the article provides insights into what problems the students encounter or what communication situations they get into. The findings are presented in the context of the type of schools and the gender of the respondents. Finally, the most important outcomes are summarized and possibilities for further research are suggested.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Nové technologie a nové didaktické přístupy ve výuce (nejen) odborného jazyka
ISBN
978-80-7211-643-0
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
133-146
Počet stran knihy
168
Název nakladatele
NAVA - Nakladatelská a vydavatelská agentura, s. r. o.
Místo vydání
Plzeň
Kód UT WoS kapitoly
—