Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How to Develop Skills of Designers and be Ready for Business?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23410%2F21%3A43963729" target="_blank" >RIV/49777513:23410/21:43963729 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.hillpublisher.com/ArticleDetails/501" target="_blank" >https://www.hillpublisher.com/ArticleDetails/501</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.26855/jhass.2021.01.005" target="_blank" >10.26855/jhass.2021.01.005</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How to Develop Skills of Designers and be Ready for Business?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The year 2020 significantly expanded our communication possibilities through a global pandemic. We have become people online. In the world of product design, where the final work depends on the cooperation of several different professions, online communication has become key for teamwork and thus for a successful business. We all learned it on the fly as best we could. But if we know which soft skills, we need to strengthen to make our teamwork more effective and our results better, we do not have to go the way of trial and error. This study aimed to map key soft skills in product design students from three different universities and in a group of professional designers in the context of their successful work in a highly competitive market. It turned out that interdisciplinary work in the online mode is not completely simple for this target group, but at the same time the preferred competencies were named, that can be the basis for the opening of different educational courses at universities or at other professional institutions.

  • Název v anglickém jazyce

    How to Develop Skills of Designers and be Ready for Business?

  • Popis výsledku anglicky

    The year 2020 significantly expanded our communication possibilities through a global pandemic. We have become people online. In the world of product design, where the final work depends on the cooperation of several different professions, online communication has become key for teamwork and thus for a successful business. We all learned it on the fly as best we could. But if we know which soft skills, we need to strengthen to make our teamwork more effective and our results better, we do not have to go the way of trial and error. This study aimed to map key soft skills in product design students from three different universities and in a group of professional designers in the context of their successful work in a highly competitive market. It turned out that interdisciplinary work in the online mode is not completely simple for this target group, but at the same time the preferred competencies were named, that can be the basis for the opening of different educational courses at universities or at other professional institutions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Humanities, Arts and Social Science

  • ISSN

    2576-0556

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    35-39

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus