Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Posuzování dovednosti manipulace s míčem u dětí školního věku - rozdíly mezi chlapci a děvčaty

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F07%3A00000028" target="_blank" >RIV/49777513:23420/07:00000028 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of ball handling skills in children at school age - the difference between boys and girls

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper reports on the evaluation of ball-handling skills. The previous research on this topic recommended to design two or three more items of rating scale to complete the set of items. In this paper, the subjects were children 9 to 11 years old in urban public schools in the Czech Republic. One hundred and thirty&#8211;four children participated on it. The scale developed in this paper describes the amount of ball-handling skills of the children. The results indicate that this scale is relatively homogenous with respect to its content. To indicate the replicability of items if the scale is given to another sample, the item reliability index was provided. To examine whether the items have different meanings for the different groups of interest, theestimates of the items measures were compared across two distinct groups (boys and girls). The differential item functioning has been used. The findings report on this difference.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of ball handling skills in children at school age - the difference between boys and girls

  • Popis výsledku anglicky

    This paper reports on the evaluation of ball-handling skills. The previous research on this topic recommended to design two or three more items of rating scale to complete the set of items. In this paper, the subjects were children 9 to 11 years old in urban public schools in the Czech Republic. One hundred and thirty&#8211;four children participated on it. The scale developed in this paper describes the amount of ball-handling skills of the children. The results indicate that this scale is relatively homogenous with respect to its content. To indicate the replicability of items if the scale is given to another sample, the item reliability index was provided. To examine whether the items have different meanings for the different groups of interest, theestimates of the items measures were compared across two distinct groups (boys and girls). The differential item functioning has been used. The findings report on this difference.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F07%2F0168" target="_blank" >GA406/07/0168: Hodnocení poruch vývoje koordinace u dětí mladšího školního věku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Training of Ball Games for Children and Youth

  • ISBN

    83-923081-3-1

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    9-12

  • Počet stran knihy

  • Název nakladatele

    International Scientific Society of Sport Games

  • Místo vydání

    Wrocław

  • Kód UT WoS kapitoly