Vzdělávací motiv jako důsledek a podmínka uplatnění didaktické znalosti obsahu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F08%3A43912913" target="_blank" >RIV/49777513:23420/08:43912913 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ped.muni.cz/warts/publikace/INSEA_web.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/warts/publikace/INSEA_web.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávací motiv jako důsledek a podmínka uplatnění didaktické znalosti obsahu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje na konkrétním příkladu využití konceptové analýzy jako nástroje didaktické reflexe ve výtvarné výchově. Analýza má hermeneutický charakter a ústí do porozumění propojenosti uměleckých konceptů a pre-konceptů účastníků vyjadřovanýchv průběhu aktivity. Vzdělávací motiv je rozpoznanou vazbou mezi žákovským prekonceptem obsahu a expertní reprezentací tohoto obsahu, etablovanou v oblasti dané kultury. Postulování vzdělávacího motivu vyžaduje didaktickou znalost obsahu.
Název v anglickém jazyce
Educational motive as result and condition for the application of pedagogical content knowledge
Popis výsledku anglicky
Contribution presents example of conceptual analysis as a tool of pedagogical reflection in art education. This reflective process has a hermeneutic character and leads to judgments about connections between art concepts and participants pre-concepts, which are expressed during the activity. Educational motive is distinguishable connection between participants pre-concepts and culture generalize of its. To make this connection requires peadogogical content knowledge.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F06%2F1081" target="_blank" >GA406/06/1081: Teoretická východiska výukového využití programů pro mapování pojmů a jejich experimentální ověření v hypermediálním učebním prostředí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Veřejnost a kouzlo vizuality : rozvoj teoretických základů výtvarné výchovy a otázky kulturního vzdělávání
ISBN
978-80-210-4722-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
155-164
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
20. 11. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—