Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělávací motiv jako důsledek a podmínka uplatnění didaktické znalosti obsahu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F08%3A43912913" target="_blank" >RIV/49777513:23420/08:43912913 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ped.muni.cz/warts/publikace/INSEA_web.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/warts/publikace/INSEA_web.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdělávací motiv jako důsledek a podmínka uplatnění didaktické znalosti obsahu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek představuje na konkrétním příkladu využití konceptové analýzy jako nástroje didaktické reflexe ve výtvarné výchově. Analýza má hermeneutický charakter a ústí do porozumění propojenosti uměleckých konceptů a pre-konceptů účastníků vyjadřovanýchv průběhu aktivity. Vzdělávací motiv je rozpoznanou vazbou mezi žákovským prekonceptem obsahu a expertní reprezentací tohoto obsahu, etablovanou v oblasti dané kultury. Postulování vzdělávacího motivu vyžaduje didaktickou znalost obsahu.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational motive as result and condition for the application of pedagogical content knowledge

  • Popis výsledku anglicky

    Contribution presents example of conceptual analysis as a tool of pedagogical reflection in art education. This reflective process has a hermeneutic character and leads to judgments about connections between art concepts and participants pre-concepts, which are expressed during the activity. Educational motive is distinguishable connection between participants pre-concepts and culture generalize of its. To make this connection requires peadogogical content knowledge.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F06%2F1081" target="_blank" >GA406/06/1081: Teoretická východiska výukového využití programů pro mapování pojmů a jejich experimentální ověření v hypermediálním učebním prostředí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Veřejnost a kouzlo vizuality : rozvoj teoretických základů výtvarné výchovy a otázky kulturního vzdělávání

  • ISBN

    978-80-210-4722-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    155-164

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    20. 11. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku