Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Communicative Approach to Teaching Programming

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F09%3A00501568" target="_blank" >RIV/49777513:23420/09:00501568 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Communicative Approach to Teaching Programming

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There are many different theoretical researches, which deal with the content and quality of teaching. Their common aim is to improve the quality of teaching both for students and pedagogues. The aim of the paper is to give the basic information about methods of the communicative approach to teaching, in teaching programming. The communicative approach to teaching (CAT) is based on the optimization of the amount and retention of knowledge, and the character of subject matter achieved by the higher motivation of students, and applying the knowledge in a real context. The communicative approach to teaching exploits a broad spectrum of methods, which support the general development of instructional ability of students, independent and cooperative solving of problems, and also object teaching. The centre of teaching is created by methods which use mutual communication, together with solving problems in pairs and in groups, and processes elaborating the independent solving of problems. The p

  • Název v anglickém jazyce

    Communicative Approach to Teaching Programming

  • Popis výsledku anglicky

    There are many different theoretical researches, which deal with the content and quality of teaching. Their common aim is to improve the quality of teaching both for students and pedagogues. The aim of the paper is to give the basic information about methods of the communicative approach to teaching, in teaching programming. The communicative approach to teaching (CAT) is based on the optimization of the amount and retention of knowledge, and the character of subject matter achieved by the higher motivation of students, and applying the knowledge in a real context. The communicative approach to teaching exploits a broad spectrum of methods, which support the general development of instructional ability of students, independent and cooperative solving of problems, and also object teaching. The centre of teaching is created by methods which use mutual communication, together with solving problems in pairs and in groups, and processes elaborating the independent solving of problems. The p

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Recent Patents on Computer Science

  • ISSN

    1874-4796

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus