Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Communicative Approach to Teaching Programming With Focus on Project-Based Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F12%3A43915244" target="_blank" >RIV/49777513:23420/12:43915244 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Communicative Approach to Teaching Programming With Focus on Project-Based Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The content and quality of teaching was already subjected to many theoretical researches. There is a constant need to improve the quality of education, which means better learning and teaching experience for both students and teachers. The purpose of this paper is to give basic information, and applicable examples, about methods used in communicative approach to teaching, while teaching programming. One of these methods is a project-based learning and this paper dedicates a significant part to it. The communicative approach to teaching (CAT) is based on applying the knowledge in a real context. It is achieved by optimization of the amount and retention of knowledge, and the character of subject matter, which is achieved by the higher motivation of students. The communicative approach to teaching supports the general development of instructional ability of students, independent and cooperative solving of problems and last but not least the object teaching. The centre core of CAT is crea

  • Název v anglickém jazyce

    Communicative Approach to Teaching Programming With Focus on Project-Based Learning

  • Popis výsledku anglicky

    The content and quality of teaching was already subjected to many theoretical researches. There is a constant need to improve the quality of education, which means better learning and teaching experience for both students and teachers. The purpose of this paper is to give basic information, and applicable examples, about methods used in communicative approach to teaching, while teaching programming. One of these methods is a project-based learning and this paper dedicates a significant part to it. The communicative approach to teaching (CAT) is based on applying the knowledge in a real context. It is achieved by optimization of the amount and retention of knowledge, and the character of subject matter, which is achieved by the higher motivation of students. The communicative approach to teaching supports the general development of instructional ability of students, independent and cooperative solving of problems and last but not least the object teaching. The centre core of CAT is crea

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Recent Patents on Computer Science

  • ISSN

    1874-4796

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1-11

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus