Případové studie: Výtvarná výchova a kurikulární reforma - změna, nebo pokračování tradice oboru?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F11%3A43897294" target="_blank" >RIV/49777513:23420/11:43897294 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Případové studie: Výtvarná výchova a kurikulární reforma - změna, nebo pokračování tradice oboru?
Popis výsledku v původním jazyce
Případové studie byly zaměřeny na zkoumání role učitele výtvarné výchovy jako konstruktéra kurikula. Byly uskutečněny dvě standardní případové studie. Pozornost byla věnována funkcím kurikula na úrovni cílů a obsahu výtvarné výchovy v kontextu konceptovéanalýzy a historie tohoto školního předmětu. Byly zkoumány funkce kurikula v přípravě na hodiny výtvarné výchovy a při konstrukci a řízení výuky. Získané závěry vztažené ke kurikulárním procesům vypovídají o oslabených vztazích mezi projektovaným a realizovaným kurikulem způsobem, který je specifický pro tento předmět.
Název v anglickém jazyce
The case studies: Art education and curricular reform - change or continuation of field tradition?
Popis výsledku anglicky
The case studies aimed at investigating the role of art education teacher as curriculum designer. Two standard case studies were conducted. Attention was paid to functions of the curriculum at the level of aims and content of art education in the contextof concept analysis and history of this school subject. Curriculum functions in art education planning processes and in instructional design and management were explored. The concluding assumption for curricular processes in art education derived from this observation refers to loose relationship between the projected and realised curriculum in the way which is specific for this subject.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Kurikulární reforma na gymnáziích : případové studie tvorby kurikula
ISBN
978-80-87000-78-6
Počet stran výsledku
38
Strana od-do
202-239
Počet stran knihy
303
Název nakladatele
Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—