Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Practical Hints for Project-Based Learning in ICT Classes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F11%3A43898538" target="_blank" >RIV/49777513:23420/11:43898538 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Practical Hints for Project-Based Learning in ICT Classes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Project-based learning is a modern method of education that Czech schools slowly started to use in the last 10 years. There is not exactly lot of experience with this method in Czech Republic, though it is fairly popular in USA. This paper should presentsome theoretical basis for project-based learning and introduce its specifics, using example project meant for ICT classes in High school. There is also explained difference between problem-based and project-based education, which have some common factors. The rest of the paper are authors hints and experiences for application of project-based learning in ICT classes at Czech elementary school. These hints were picked up during authors work on pilot study on project-based learning financed by SGS research project focused on this method of education.

  • Název v anglickém jazyce

    Practical Hints for Project-Based Learning in ICT Classes

  • Popis výsledku anglicky

    Project-based learning is a modern method of education that Czech schools slowly started to use in the last 10 years. There is not exactly lot of experience with this method in Czech Republic, though it is fairly popular in USA. This paper should presentsome theoretical basis for project-based learning and introduce its specifics, using example project meant for ICT classes in High school. There is also explained difference between problem-based and project-based education, which have some common factors. The rest of the paper are authors hints and experiences for application of project-based learning in ICT classes at Czech elementary school. These hints were picked up during authors work on pilot study on project-based learning financed by SGS research project focused on this method of education.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů