Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Posouzení a rozvoj koordinačních schopností u dětí se sluchovým postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F13%3A43919701" target="_blank" >RIV/49777513:23420/13:43919701 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Posouzení a rozvoj koordinačních schopností u dětí se sluchovým postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V předloženém příspěvku se zabýváme problémem týkajícím se koordinační úrovně dětí se sluchovým postižením. Je zřejmé, že koordinace u jedinců s touto specifickou potřebou bývá zhoršená, což má dopad i na jejich běžné denní aktivity. Naším cílem bylo testování a rozvoj koordinačních schopností u dětí se sluchovým postižením. Na základě vstupního testování pomocí testové baterie jsme následně stanovili a realizovali pohybovou intervenci zaměřenou na ty oblasti, ve kterých jsme při úvodním šetření zjistili nižší úroveň schopností dovedností. Dále jsme také posuzovali, do jaké míry se liší úroveň koordinačních schopností neslyšících žáků od žáků nedoslýchavých.K vyšetření dětí se sluchovým postižením byla použita testová baterie pro diagnostiku nedostatkůmotorického projevu Movement Assessment Battery for Childern 2 (MABC-2).Testování probíhalo na ZŠ a MŠ pro žáky se sluchovým postižením v Plzni, a to na začátku a na konci prvního pololetí. Ve vymezeném časovém období jsme se snažili pro

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation and Development of Coordination Abilities by Children with Hearing Impairment

  • Popis výsledku anglicky

    In presented paper we focus on problem of level of coordination by children with hearing impairment. It is obvious that coordination by individuals with this specific need is worsened, which influence their common daily activities. The aim of our study was testing and development of coordination abilities by children with hearing impairment. On the basis of entrance examination by test battery we determined and implemented movement intervention focused on areas, in which we found out lower level of abilities and skills. Next we evaluated, how different are the levels of coordination abilities of the deaf pupils and hard of hearing pupils.The Movement Assessment Battery for Children 2 (MABC-2) for diagnostics of imperfections of motor performance was used to examine children with hearing impairment. Testing took place at Elementary school and kindergarten for pupils with hearing impairment in Pilsen at the beginning and at the end of the first term. During the period between testing we

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi

  • ISSN

    1804-4220

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    61-66

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus