Posouzení a rozvoj koordinačních schopností u dětí se sluchovým postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F13%3A43919701" target="_blank" >RIV/49777513:23420/13:43919701 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Posouzení a rozvoj koordinačních schopností u dětí se sluchovým postižením
Popis výsledku v původním jazyce
V předloženém příspěvku se zabýváme problémem týkajícím se koordinační úrovně dětí se sluchovým postižením. Je zřejmé, že koordinace u jedinců s touto specifickou potřebou bývá zhoršená, což má dopad i na jejich běžné denní aktivity. Naším cílem bylo testování a rozvoj koordinačních schopností u dětí se sluchovým postižením. Na základě vstupního testování pomocí testové baterie jsme následně stanovili a realizovali pohybovou intervenci zaměřenou na ty oblasti, ve kterých jsme při úvodním šetření zjistili nižší úroveň schopností dovedností. Dále jsme také posuzovali, do jaké míry se liší úroveň koordinačních schopností neslyšících žáků od žáků nedoslýchavých.K vyšetření dětí se sluchovým postižením byla použita testová baterie pro diagnostiku nedostatkůmotorického projevu Movement Assessment Battery for Childern 2 (MABC-2).Testování probíhalo na ZŠ a MŠ pro žáky se sluchovým postižením v Plzni, a to na začátku a na konci prvního pololetí. Ve vymezeném časovém období jsme se snažili pro
Název v anglickém jazyce
Evaluation and Development of Coordination Abilities by Children with Hearing Impairment
Popis výsledku anglicky
In presented paper we focus on problem of level of coordination by children with hearing impairment. It is obvious that coordination by individuals with this specific need is worsened, which influence their common daily activities. The aim of our study was testing and development of coordination abilities by children with hearing impairment. On the basis of entrance examination by test battery we determined and implemented movement intervention focused on areas, in which we found out lower level of abilities and skills. Next we evaluated, how different are the levels of coordination abilities of the deaf pupils and hard of hearing pupils.The Movement Assessment Battery for Children 2 (MABC-2) for diagnostics of imperfections of motor performance was used to examine children with hearing impairment. Testing took place at Elementary school and kindergarten for pupils with hearing impairment in Pilsen at the beginning and at the end of the first term. During the period between testing we
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi
ISSN
1804-4220
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
61-66
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—