Vzdělávání učitelů v oblasti tzv. "měkkých dovedností"
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F15%3A43928170" target="_blank" >RIV/49777513:23420/15:43928170 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávání učitelů v oblasti tzv. "měkkých dovedností"
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se zamýšlí nad otázkou, která témata z tzv. "měkkých dovedností" v dalším vzdělávání považují učitelé základních a středních škol za přínosná. Učitelé se nejvíce zajímají o kurzy zvládání školního stresu. Současně s výukou tohoto tématu v rámcidalšího vzdělávání uskutečňujeme i výzkum stresorů učitelů a podílu učitelů na předcházení stresu a na jeho zvládání. Hlavním cílem této kapitoly je seznámení s výsledky výzkumu stresorů učitelů ve škole a výzkumného šetření zájmu učitelů o další vzdělávání. Výsledky průzkumu spojené s evaluací seminářů zaměřených na zvládání školního stresu se tak stávají podnětem k dalšímu zvyšování úrovně dalšího vzdělávání učitelů - nabízet podobná témata, která budou mít pro učitele i praktický dopad a možnost konfrontace vlastních zkušeností s ostatními.
Název v anglickém jazyce
Teachers education in the so-called "soft skills"
Popis výsledku anglicky
This chapter is looking for answers in the question what topics of "soft skills" are considered by primary and secondary school teachers as beneficial and helpful in further education. Teachers are mostly interested in effective stress coping courses. Teaching in such area is connected with research in teachers' stressors and teachers' ability to copy with stress. The main aim of this chapter is analysis of research results in teachers' stressors and teachers' interests in further education. The research results are related to the evaluation of courses focusing on the coping with school stress what becomes a stimulus for further increasing level of teachers' education in the Lifelong Learning frame - it is necessary to offer similar topics that will have a practical effect for teachers and to offer an opportunity to confront their own experiences with others.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Rozvoj kompetencí vzdělavatelů v kontextu moderního pojetí vzdělávání
ISBN
978-80-7509-256-4
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
188-194
Počet stran knihy
299
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—