Case study analysis of integrated pupils in czech schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F15%3A43931243" target="_blank" >RIV/49777513:23420/15:43931243 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.19055/ams.2015.6/17/2" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.19055/ams.2015.6/17/2</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.19055/ams.2015.6/17/2" target="_blank" >10.19055/ams.2015.6/17/2</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Case study analysis of integrated pupils in czech schools
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the study was to analyze the problems of integrating pupils. On the basis of selected case studies on integrating pupils, especially aiming at pupils with dual exceptionality, the options and opportunities, as well as the limits of integration, are analyzed. What is the opinion of teachers about the integration and what role do they attribute to educational assistants? The present study focuses on these questions. The aim of this study is not to solve a serious social issue of integration, but to show some specific examples of how successfully or less successfully we can deal with this problem.
Název v anglickém jazyce
Case study analysis of integrated pupils in czech schools
Popis výsledku anglicky
The aim of the study was to analyze the problems of integrating pupils. On the basis of selected case studies on integrating pupils, especially aiming at pupils with dual exceptionality, the options and opportunities, as well as the limits of integration, are analyzed. What is the opinion of teachers about the integration and what role do they attribute to educational assistants? The present study focuses on these questions. The aim of this study is not to solve a serious social issue of integration, but to show some specific examples of how successfully or less successfully we can deal with this problem.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta medicinae et sociologica
ISSN
2062-0284
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
17
Stát vydavatele periodika
HU - Maďarsko
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
17-28
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—