Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Case study analysis of integrated pupils in czech schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F15%3A43931243" target="_blank" >RIV/49777513:23420/15:43931243 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.19055/ams.2015.6/17/2" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.19055/ams.2015.6/17/2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.19055/ams.2015.6/17/2" target="_blank" >10.19055/ams.2015.6/17/2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Case study analysis of integrated pupils in czech schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the study was to analyze the problems of integrating pupils. On the basis of selected case studies on integrating pupils, especially aiming at pupils with dual exceptionality, the options and opportunities, as well as the limits of integration, are analyzed. What is the opinion of teachers about the integration and what role do they attribute to educational assistants? The present study focuses on these questions. The aim of this study is not to solve a serious social issue of integration, but to show some specific examples of how successfully or less successfully we can deal with this problem.

  • Název v anglickém jazyce

    Case study analysis of integrated pupils in czech schools

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study was to analyze the problems of integrating pupils. On the basis of selected case studies on integrating pupils, especially aiming at pupils with dual exceptionality, the options and opportunities, as well as the limits of integration, are analyzed. What is the opinion of teachers about the integration and what role do they attribute to educational assistants? The present study focuses on these questions. The aim of this study is not to solve a serious social issue of integration, but to show some specific examples of how successfully or less successfully we can deal with this problem.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta medicinae et sociologica

  • ISSN

    2062-0284

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    17

  • Stát vydavatele periodika

    HU - Maďarsko

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    17-28

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus