Analýza výuky tabulkových kalkulátorů na základních školách v České a Slovenské republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F15%3A43931289" target="_blank" >RIV/49777513:23420/15:43931289 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza výuky tabulkových kalkulátorů na základních školách v České a Slovenské republice
Popis výsledku v původním jazyce
This article is about research of the teaching of spreadsheet applications; it deals with analysis of the Czech and Slovak state documents for primary education in relation to the teaching of spreadsheet programs. It contains a preview of the current status of description of teaching spreadsheets in school documents. At selected schools from the Czech and Slovak Republics this research analyzes school educational programs in relation to teaching of spreadsheet programs. Schools having regard to distribution of population in villages and city's according to the population were selected to create a representative sample. The selection of specific schools was made at random.
Název v anglickém jazyce
Analysis of teaching spreadsheets at Elementary schools in Czech and Slovak republic
Popis výsledku anglicky
This article is about research of the teaching of spreadsheet applications; it deals with analysis of the Czech and Slovak state documents for primary education in relation to the teaching of spreadsheet programs. It contains a preview of the current status of description of teaching spreadsheets in school documents. At selected schools from the Czech and Slovak Republics this research analyzes school educational programs in relation to teaching of spreadsheet programs. Schools having regard to distribution of population in villages and city's according to the population were selected to create a representative sample. The selection of specific schools was made at random.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů