Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The level and development of creative abilities of children in primary schools in the Czech Republic and Turkey

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F16%3A43929185" target="_blank" >RIV/49777513:23420/16:43929185 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The level and development of creative abilities of children in primary schools in the Czech Republic and Turkey

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Contemporary society places emphasis on flexibility, originality and new approaches, therefore it is a teachers’ duty to cultivate independence and creative thinking in pupils during the teaching already at primary schools, and teachers should not be afraid to experiment or use new alternative approaches in teaching. There are many factors that influence creativity. Some are closely related to it, some have only a minor impact. The complexity of the structure of personality traits suggests that to determine a clear-cut relation is not possible. The artical is focused on creativity in primary school children who grow up in various cultural and living conditions. We work with the results from the Torrance figural test of Creative Thinking, which was handed out at primary schools in the Czech Republic and the Republic of Turkey.

  • Název v anglickém jazyce

    The level and development of creative abilities of children in primary schools in the Czech Republic and Turkey

  • Popis výsledku anglicky

    Contemporary society places emphasis on flexibility, originality and new approaches, therefore it is a teachers’ duty to cultivate independence and creative thinking in pupils during the teaching already at primary schools, and teachers should not be afraid to experiment or use new alternative approaches in teaching. There are many factors that influence creativity. Some are closely related to it, some have only a minor impact. The complexity of the structure of personality traits suggests that to determine a clear-cut relation is not possible. The artical is focused on creativity in primary school children who grow up in various cultural and living conditions. We work with the results from the Torrance figural test of Creative Thinking, which was handed out at primary schools in the Czech Republic and the Republic of Turkey.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN16 : 8th International Conference on Education and New Learning Technologies : Conference Proceedings

  • ISBN

    978-84-608-8860-4

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    7906-7916

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Barcelona

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    4. 7. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000402955907134