Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tvořivé postupy při formování didaktik oborů na FPE ZČU v Plzni

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F16%3A43929382" target="_blank" >RIV/49777513:23420/16:43929382 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tvořivé postupy při formování didaktik oborů na FPE ZČU v Plzni

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložená publikace navazuje na předcházející Motivace k tvořivosti na pedagogické fakultě (2013). Moderní trendy v oborových didaktikách a jejich tvůrčí rozvoj byly pojaty v nové monografii teoreticky v kapitole Předmětové didaktiky v kontextu tvořivého vyučování (Honzíková), v části aplikační je zastoupena oblast psychologie v kapitole Didaktické problémy tvořivosti ve výuce psychologie (Holeček), oblast expresívních oborů naplňují kapitoly Soudobé abstraktní výtvarné umění a jeho možnosti pro výuku strukturální stránky hudby (Bezděk) a Tvořivě v pěvecké výchově (Feiferlíková, Mandysová), výuku českého jazyka a literatury zkoumají kapitoly Aspekty tvořivosti a metaforičnosti v didaktické aplikaci lexikálního plánu (Vaňková, Suda) a Tvořivé rozvíjení didaktické znalosti obsahu v profesní přípravě učitelů literární výchovy (Brčáková), cizích jazyků Tvůrčí přístupy ve výuce cizojazyčných reálií (Pešková). Velký podíl v předložené publikaci tvoří pak kapitoly z přírodních věd a technické výchovy. Matematiku v didaktickém pojetí rozebírají kapitoly Kinestetický učební styl v matematice (Pěchoučková, Kolovská), Grafická metoda řešení slovních úloh (Honzík), Jak vytvořit bázi pro ortogonalizaci (Kašparová) a O lidské tvořivosti, S. Ramanujanovi a hledání celočíselných relací (Hora) a Některé případy tvořivosti při výuce matematické statistiky (Kohout V.). Fyzika je takto pojata v kapitole Obecné otázky tvořivosti ve fyzice a praktické využití meteorologických map při její tvořivé výuce (Kohout J.), chemie v kapitole Tvůrčí činnosti v chemii, improvizace, modifikace (Richtr, Sirotek, Štrofová), astronomie pak v části Jak na tvořivost v astronomii (Kéhar). Problém didaktiky technické výchovy řeší Diagnostické metody v technické výchově (Honzíková), Stroboskopický jev v praktickém multioborovém pojetí (Kratochvíl) a Využití demonstrace při tvorbě kreativních výrobků zaměřených na vánoční tradice (Honzíková, Simbartl).

  • Název v anglickém jazyce

    Creative Processes in Shaping of Subject Didactics on Faculty of Education-Univerzityv of West Bohemia in Pilsen

  • Popis výsledku anglicky

    The publication submitted herein follows an earlier book entitled Motivation to Creativity at the Faculty of Education (2013). In the new monography, theory of modern trends in didactics of different subjects and their creative development is discussed in the chapter Didactics of Individual Subjects in the Context of Creative Teaching (Honzíková); the practical part discusses teaching of psychology in the chapter Didactic Creativity-Related Issues in Teaching Psychology (Holeček), arts are covered by chapters Contemporary Abstract Art and Its Possibilities in Teaching Structural Aspect of Music (Bezděk) and Creativity in Singing Lessons (Feiferlíková, Mandysová). Czech language and literature are explored in chapters Creativity and Figurativeness Aspects in Lexical Plan Application (Vaňková, Suda) and Creative Development of Didactive Knowledge of Content in Professional Training of Literary Education Teachers (Brčáková) and also in the chapter Creative Approaches to Foreign Countries Studies (Pešková). Didactics of mathematics is discussed in chapters Kinesthetic Style of Teaching Mathematics (Pěchoučková, Kolovská), Graphical Solution Method to Solve Word Problems (Honzík), Developing a Basis for Orthogonalisation (Kašparová) and On Human Creativity, S. Ramanujan and Search for Whole Number Relations (Hora) and Creatively, you can grab and statistics (Kohout V.). Teaching of physics is explored in the chapter General Creativity-Related Questions in Physics and Practical Use of Meteorological Maps in Creative Teaching (Kohout J.), of chemistry in the chapter Creative Activities in Teaching Chemistry, Improvization, Modification (Richtr, Sirotek, Štrofová), of astronomy in the chapter How to Use Creativity in Teaching Astronomy (Kéhar). Didactics of technical education is covered in chapters Diagnostic Methods in Technical Education (Honzíková), Stroboscopic Effect (Kratochvíl) and Use of Demonstrations in Creating Traditional Christmas (Honzíková, Simbartl).

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-261-0640-1

  • Počet stran knihy

    195

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Kód UT WoS knihy