Využití tabletů z pohledu učitelů ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F17%3A43930229" target="_blank" >RIV/49777513:23420/17:43930229 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://jtie.upol.cz/getrevsrc.php?identification=public&mag=jti&raid=47&type=fin&ver=3" target="_blank" >http://jtie.upol.cz/getrevsrc.php?identification=public&mag=jti&raid=47&type=fin&ver=3</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2016.025" target="_blank" >10.5507/jtie.2016.025</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití tabletů z pohledu učitelů ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Výuka podporovaná moderními technologiemi je dnes velmi diskutovaným tématem. Zejména v posledních letech se o své místo ve výuce často hlásí mobilní zařízení, především tablety. Předkládaná výzkumná studie se zabývá názory učitelů na zapojení těchto dotykových zařízení do výuky. Po vypracování rešerše byl sestaven dotazník pro učitele 2. stupně základních škol s různými aprobacemi. Jednotlivé části dotazníku se týkaly nejen zjištění, zda respondent tablet ve své výuce používá, ale také jakým způsobem, jak často apod., případně proč se jeho využití brání. Z výsledků šetření vyplývá, že ve školách na jedné straně můžeme vidět učitele, kteří se snaží dotyková zařízení ve své výuce používat, neboť vidí jejich pozitiva. Proti nim však stojí pedagogové, kteří se tabletů stále obávají.
Název v anglickém jazyce
The Application of Tablets from Primary Teachers Perspective
Popis výsledku anglicky
Lessons which are supported by modern technologies is a topic very much discussed these days. Mainly in recent years mobile devices desire to have their place in lessons, especially tablets. Presented research study deals with teacher's opinions on involving these devices in lessons. After finisihing the research, a questionnaire for primary school teachers with different approbations was set up. Individual parts of the questionnaire mainly dealt with whether the respondent even uses tablets in his or hers lessons, alternatively how often etc. The results tell us, that on one hand we can see teachers who are trying to use touch devices in lessons because they see all the positives. But against this group stand the teachers who are still afraid of tablets.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
5-14
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—