Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multimedia potential of interactive textbooks of natural history

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F17%3A43932793" target="_blank" >RIV/49777513:23420/17:43932793 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multimedia potential of interactive textbooks of natural history

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Electronic textbooks enlarge the possibilities of teaching natural history towards the use of multimedia interactive elements. In our paper we introduce the analysis of multimedia equipment of electronic textbooks that are currently being used on primary schools in the Czech Republic. We conducted a comparison between 8 didactical sets for teaching natural history intended for pupils between the age of 12 and 15. Researched sets of teaching materials by 2 reputable Czech publishers include electronic textbook, workbook with methodical guide for the teachers. We observed types of multimedia elements, the frequency of their usage and the quality of theirs processing. Our results show, that multimedia elements are often integrated unequally in the electronic textbooks. It sometimes happens, that relevant multimedia material, which would we expect by the specific topic, is not included. And on the other hand, sometimes there are so many multimedia elements in one chapter that you can’t even reasonably use them all, because of the time subsidy for the specific subject. The goal of our research is to contribute to a better integration and elaboration of multimedia elements of electronic textbooks, mostly from the “didactic efficiency” point of view.

  • Název v anglickém jazyce

    Multimedia potential of interactive textbooks of natural history

  • Popis výsledku anglicky

    Electronic textbooks enlarge the possibilities of teaching natural history towards the use of multimedia interactive elements. In our paper we introduce the analysis of multimedia equipment of electronic textbooks that are currently being used on primary schools in the Czech Republic. We conducted a comparison between 8 didactical sets for teaching natural history intended for pupils between the age of 12 and 15. Researched sets of teaching materials by 2 reputable Czech publishers include electronic textbook, workbook with methodical guide for the teachers. We observed types of multimedia elements, the frequency of their usage and the quality of theirs processing. Our results show, that multimedia elements are often integrated unequally in the electronic textbooks. It sometimes happens, that relevant multimedia material, which would we expect by the specific topic, is not included. And on the other hand, sometimes there are so many multimedia elements in one chapter that you can’t even reasonably use them all, because of the time subsidy for the specific subject. The goal of our research is to contribute to a better integration and elaboration of multimedia elements of electronic textbooks, mostly from the “didactic efficiency” point of view.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2017 : 11th International Technology, Education and Development Conference : Conference Proceedings

  • ISBN

    978-84-617-8491-2

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    4239-4246

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Valencia

  • Datum konání akce

    6. 3. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000413668604045