Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychic Lability of Future Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F17%3A43932961" target="_blank" >RIV/49777513:23420/17:43932961 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Psychic Lability of Future Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes the partial results of the research implemented with the support of the project SGS-2016-063 - Studying at the Faculty of Education as a place for forming the future teacher&apos;s professional identity. It focuses on psychological stability in the context of workload. The key concept is neuroticism, which is monitored in terms of the impact on the performance of the teaching role. The survey was carried out at the Pedagogical Faculty of the West Bohemian University in Pilsen during the academic year 2016/2017. It investigates the level of neuroticism among teachers and students of teacher programs. From the methodological point of view, this is a questionnaire survey. The result is a comparison of both target groups.

  • Název v anglickém jazyce

    Psychic Lability of Future Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the partial results of the research implemented with the support of the project SGS-2016-063 - Studying at the Faculty of Education as a place for forming the future teacher&apos;s professional identity. It focuses on psychological stability in the context of workload. The key concept is neuroticism, which is monitored in terms of the impact on the performance of the teaching role. The survey was carried out at the Pedagogical Faculty of the West Bohemian University in Pilsen during the academic year 2016/2017. It investigates the level of neuroticism among teachers and students of teacher programs. From the methodological point of view, this is a questionnaire survey. The result is a comparison of both target groups.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CER Comparative European Research 2017 : Proceedings of the 8th Biannual CER Conference

  • ISBN

    978-0-9935191-6-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    163-165

  • Název nakladatele

    Sciemcee Publishing

  • Místo vydání

    Londýn

  • Místo konání akce

    Londýn

  • Datum konání akce

    30. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku