Psychic Lability of Future Teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F17%3A43932961" target="_blank" >RIV/49777513:23420/17:43932961 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Psychic Lability of Future Teachers
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes the partial results of the research implemented with the support of the project SGS-2016-063 - Studying at the Faculty of Education as a place for forming the future teacher's professional identity. It focuses on psychological stability in the context of workload. The key concept is neuroticism, which is monitored in terms of the impact on the performance of the teaching role. The survey was carried out at the Pedagogical Faculty of the West Bohemian University in Pilsen during the academic year 2016/2017. It investigates the level of neuroticism among teachers and students of teacher programs. From the methodological point of view, this is a questionnaire survey. The result is a comparison of both target groups.
Název v anglickém jazyce
Psychic Lability of Future Teachers
Popis výsledku anglicky
The paper describes the partial results of the research implemented with the support of the project SGS-2016-063 - Studying at the Faculty of Education as a place for forming the future teacher's professional identity. It focuses on psychological stability in the context of workload. The key concept is neuroticism, which is monitored in terms of the impact on the performance of the teaching role. The survey was carried out at the Pedagogical Faculty of the West Bohemian University in Pilsen during the academic year 2016/2017. It investigates the level of neuroticism among teachers and students of teacher programs. From the methodological point of view, this is a questionnaire survey. The result is a comparison of both target groups.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CER Comparative European Research 2017 : Proceedings of the 8th Biannual CER Conference
ISBN
978-0-9935191-6-1
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
163-165
Název nakladatele
Sciemcee Publishing
Místo vydání
Londýn
Místo konání akce
Londýn
Datum konání akce
30. 10. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—