Cesty moderní lingvistiky a jejich reflexe v lingvodidaktice a ve vybraných učebnicích německého jazyka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F17%3A43933140" target="_blank" >RIV/49777513:23420/17:43933140 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Cesty moderní lingvistiky a jejich reflexe v lingvodidaktice a ve vybraných učebnicích německého jazyka
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem této studie je ukázat vztah mezi novými směry lingvistiky 20. a 21. století a didaktikou cizích jazyků. Objektem zkoumání jsou dále i vybrané učebnice německého jazyka. Autorka studie si klade následující otázky: Existuje nějaký vztah mezi novými trendy lingvistiky a obsahem zkoumaných učebnic? Jakým způsobem reflektují autoři těchto materiálů a jejich nakladatelé vývoj lingvistiky ve svých dílech? Text se zaměřuje především na vývoj ve druhé polovině 20. století, především na období před a po tzv. pragmatickém obratu v lingvistice a kognitivním obratu v psychologii. Téma je zkoumáno především v kontextu výuky německého jazyka v České republice.
Název v anglickém jazyce
Application of modern linguistics in the second language acquisition and in German language textbooks
Popis výsledku anglicky
The goal of this study is to demonstrate the relationship between new directions in linguistics in the 20th and 21st century and foreign language didactics. In addition, it explores materials for teaching German as a foreign language. The study asks the following questions: Is there any relationship between new trends in linguistics and the contents of these teaching materials? How did the writers of these materials and their publishing houses reflect these new developments in linguistics in their works? The discussion revolves mainly around developments in the second half of the 20th century, especially before and after the so-called “pragmatic turn” in linguistics and the cognitive turn in psychology. The subject matter is explored in the context of German language teaching in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60202 - Specific languages
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Fakulty filozofické Západočeské univerzity v Plzni
ISSN
1802-0364
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
153-167
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—