Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cesty moderní lingvistiky a jejich reflexe v lingvodidaktice a ve vybraných učebnicích německého jazyka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F17%3A43933140" target="_blank" >RIV/49777513:23420/17:43933140 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Cesty moderní lingvistiky a jejich reflexe v lingvodidaktice a ve vybraných učebnicích německého jazyka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem této studie je ukázat vztah mezi novými směry lingvistiky 20. a 21. století a didaktikou cizích jazyků. Objektem zkoumání jsou dále i vybrané učebnice německého jazyka. Autorka studie si klade následující otázky: Existuje nějaký vztah mezi novými trendy lingvistiky a obsahem zkoumaných učebnic? Jakým způsobem reflektují autoři těchto materiálů a jejich nakladatelé vývoj lingvistiky ve svých dílech? Text se zaměřuje především na vývoj ve druhé polovině 20. století, především na období před a po tzv. pragmatickém obratu v lingvistice a kognitivním obratu v psychologii. Téma je zkoumáno především v kontextu výuky německého jazyka v České republice.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of modern linguistics in the second language acquisition and in German language textbooks

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this study is to demonstrate the relationship between new directions in linguistics in the 20th and 21st century and foreign language didactics. In addition, it explores materials for teaching German as a foreign language. The study asks the following questions: Is there any relationship between new trends in linguistics and the contents of these teaching materials? How did the writers of these materials and their publishing houses reflect these new developments in linguistics in their works? The discussion revolves mainly around developments in the second half of the 20th century, especially before and after the so-called “pragmatic turn” in linguistics and the cognitive turn in psychology. The subject matter is explored in the context of German language teaching in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Fakulty filozofické Západočeské univerzity v Plzni

  • ISSN

    1802-0364

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    153-167

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus