Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Pragmatic Turn and its Consequences for Foreign Language Didactics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F24%3A43898728" target="_blank" >RIV/44555601:13410/24:43898728 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.phil.muni.cz/sites/default/files/pdf/BBGN2024-1-06.pdf" target="_blank" >https://digilib.phil.muni.cz/sites/default/files/pdf/BBGN2024-1-06.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/BBGN2024-1-6" target="_blank" >10.5817/BBGN2024-1-6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Die pragmatische Wende und ihre Folgen für die Fremdsprachendidaktik

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dieser Artikel geht der Frage nach, wie die sogenannte pragmatische Wende in der Linguistik die Fremdsprachendidaktik geprägt hat. Dabei werden sowohl Teilbereiche der Pragmatik als auch der Fremdsprachendidaktik begrifflich aufgegriffen. Nach der Darstellung der theoretischen Grundlagen der Teildisziplinen Linguistik und Fremdsprachendidaktik wird aufgezeigt, wie die genannten Wissenschaftsdisziplinen miteinander verknüpft werden können, was für diesen Text von zentralem Interesse ist. Die Reflexion konzentriert sich auf die pragmatische Wende, die ein wichtiger Punkt für die Neuorientierung der sprachwissenschaftlichen Forschung in der zweiten Hälfte des 20. Jahrhunderts ist.

  • Název v anglickém jazyce

    The Pragmatic Turn and its Consequences for Foreign Language Didactics

  • Popis výsledku anglicky

    This article explores the question of how the so-called pragmatic turn in linguistics has shaped foreign language didactics. In doing so, sub-areas of pragmatics as well as foreign language didactics are taken up terminologically. After presenting the theoretical foundations of the sub-disciplines of linguistics and foreign language didactics, it is shown how the aforementioned academic disciplines can be interlinked, which is of central interest for this text. The reflection focuses on the area of the pragmatic turn, which was an important point for the reorientation of linguistic research in the second half of the 20th century

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Brünner Beiträge zur Germanistik und Nordistik

  • ISSN

    1803-7380

  • e-ISSN

    2336-4408

  • Svazek periodika

    38

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    91-101

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus