Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pre-service teachers and technology enhanced school projects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F17%3A43950180" target="_blank" >RIV/49777513:23420/17:43950180 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://disconference.eu/wp-content/uploads/2017/01/DisCo-2017-Open-education-as-a-way-to-a-knowledge-society_-12th-conference-reader-1.pdf" target="_blank" >http://disconference.eu/wp-content/uploads/2017/01/DisCo-2017-Open-education-as-a-way-to-a-knowledge-society_-12th-conference-reader-1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pre-service teachers and technology enhanced school projects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents innovative approaches to active learning that were introduced to the teaching of pre-service teachers at the Faculty of Education of University of West Bohemia, Pilsen, the Czech Republic. Over the last three years, the Technology Enhanced Learning course has seen substantial innovations in both content and the use of teaching strategies designed to prepare the pre-service teachers for their professional life. The whole update of the course was implemented using the results of action research – all individual changes were rigorously tracked and analysed. A significant part of the teaching consists of co-operative projects between pre-service teachers and pupils of primary schools. Description of activities and explanation of the reasons for their inclusion in teaching in the text is supplemented by relevant feedback from pre-service teachers that we have gained through pre-service teachers filling out questionnaires at the end of the course or at the conclusion of each activity.

  • Název v anglickém jazyce

    Pre-service teachers and technology enhanced school projects

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents innovative approaches to active learning that were introduced to the teaching of pre-service teachers at the Faculty of Education of University of West Bohemia, Pilsen, the Czech Republic. Over the last three years, the Technology Enhanced Learning course has seen substantial innovations in both content and the use of teaching strategies designed to prepare the pre-service teachers for their professional life. The whole update of the course was implemented using the results of action research – all individual changes were rigorously tracked and analysed. A significant part of the teaching consists of co-operative projects between pre-service teachers and pupils of primary schools. Description of activities and explanation of the reasons for their inclusion in teaching in the text is supplemented by relevant feedback from pre-service teachers that we have gained through pre-service teachers filling out questionnaires at the end of the course or at the conclusion of each activity.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DisCo 2017: Open education as a way to a knowledge society

  • ISBN

    978-80-86302-82-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    366-374

  • Název nakladatele

    Centre for Higher Education Studies

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    26. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000452127800031