Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Programming in Scratch using inquiry-based approach.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889370" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889370 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-25396-1_8" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-25396-1_8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-25396-1_8" target="_blank" >10.1007/978-3-319-25396-1_8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Programming in Scratch using inquiry-based approach.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Inquiry-based learning has recently become one of the much advocated methodologies used especially in teaching of natural sciences. This of course opens the question whether it is suitable also for teaching informatics, or even more specifically for teaching programming in a didactical programming environment. In action research conducted within teaching practice of pre-service informatics teachers we tried to explore if any of the approaches and types of activities used by these pre-service teachers correspond to the principles of inquiry-based learning. In the research we study how pre-service teachers cope with these approaches to teaching, what contemporary pupils' attitudes to learning programming are, how this topic and the different activities used in the lessons appeal to them and how this type of lessons is perceived by teachers themselves - pre-service informatics teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    Programming in Scratch using inquiry-based approach.

  • Popis výsledku anglicky

    Inquiry-based learning has recently become one of the much advocated methodologies used especially in teaching of natural sciences. This of course opens the question whether it is suitable also for teaching informatics, or even more specifically for teaching programming in a didactical programming environment. In action research conducted within teaching practice of pre-service informatics teachers we tried to explore if any of the approaches and types of activities used by these pre-service teachers correspond to the principles of inquiry-based learning. In the research we study how pre-service teachers cope with these approaches to teaching, what contemporary pupils' attitudes to learning programming are, how this topic and the different activities used in the lessons appeal to them and how this type of lessons is perceived by teachers themselves - pre-service informatics teachers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Informatics in schools. Curricula, competencies, and Competitions.

  • ISBN

    978-3-319-25396-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    82-93

  • Název nakladatele

    Springer Lecture Notes in Computer Science, Vol. 9378

  • Místo vydání

    Heidelberg, Germany

  • Místo konání akce

    Ljubljana, Slovenia

  • Datum konání akce

    28. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000365961200009