On the way to improve primary teachers' professionalism: the case of inquiry and concept cartoons
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43890444" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43890444 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/67985840:_____/16:00462032
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On the way to improve primary teachers' professionalism: the case of inquiry and concept cartoons
Popis výsledku v původním jazyce
The chapter focuses on inquiry-based education as a possible way to development and refinement of primary teachers' professional competence in pre-service teacher training in frame of university seminar on didactics of mathematics. We deal with issues related to argumentation; in particular we focus on the development of the awareness of the need and reason of proper argumentation in mathematics classroom. As tools for this purpose we use Concept Cartoons and substantial learning environments. We outline how students assessed benefit of inquiry-based mathematics lessons.
Název v anglickém jazyce
On the way to improve primary teachers' professionalism: the case of inquiry and concept cartoons
Popis výsledku anglicky
The chapter focuses on inquiry-based education as a possible way to development and refinement of primary teachers' professional competence in pre-service teacher training in frame of university seminar on didactics of mathematics. We deal with issues related to argumentation; in particular we focus on the development of the awareness of the need and reason of proper argumentation in mathematics classroom. As tools for this purpose we use Concept Cartoons and substantial learning environments. We outline how students assessed benefit of inquiry-based mathematics lessons.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Inquiry based mathematical education
ISBN
978-83-7996-292-1
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
58-67
Počet stran knihy
282
Název nakladatele
Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
Místo vydání
Rzeszów, Polsko
Kód UT WoS kapitoly
—