Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the way to improve primary teachers' professionalism: the case of inquiry and concept cartoons

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43890444" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43890444 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/67985840:_____/16:00462032

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the way to improve primary teachers' professionalism: the case of inquiry and concept cartoons

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter focuses on inquiry-based education as a possible way to development and refinement of primary teachers' professional competence in pre-service teacher training in frame of university seminar on didactics of mathematics. We deal with issues related to argumentation; in particular we focus on the development of the awareness of the need and reason of proper argumentation in mathematics classroom. As tools for this purpose we use Concept Cartoons and substantial learning environments. We outline how students assessed benefit of inquiry-based mathematics lessons.

  • Název v anglickém jazyce

    On the way to improve primary teachers' professionalism: the case of inquiry and concept cartoons

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter focuses on inquiry-based education as a possible way to development and refinement of primary teachers' professional competence in pre-service teacher training in frame of university seminar on didactics of mathematics. We deal with issues related to argumentation; in particular we focus on the development of the awareness of the need and reason of proper argumentation in mathematics classroom. As tools for this purpose we use Concept Cartoons and substantial learning environments. We outline how students assessed benefit of inquiry-based mathematics lessons.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Inquiry based mathematical education

  • ISBN

    978-83-7996-292-1

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    58-67

  • Počet stran knihy

    282

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego

  • Místo vydání

    Rzeszów, Polsko

  • Kód UT WoS kapitoly