Programování ve Scratch badatelsky orientovaným přístupem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889377" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889377 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://didinfo.umb.sk/public/filestore/documents/richtext/181/didinfo_2015.pdf" target="_blank" >http://didinfo.umb.sk/public/filestore/documents/richtext/181/didinfo_2015.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Programování ve Scratch badatelsky orientovaným přístupem
Popis výsledku v původním jazyce
Badatelsky orientovaná výuka je v poslední době frekventovaným termínem mezi moderními přístupy k výuce především přírodovědných předmětů. Vyvstala otázka, zdali tento přístup lze využít při výuce informatiky, konkrétně u výuky programování v didaktickémprogramovacím prostředí. V projektu výuky základů programování na 2. stupni ZŠ při praxi u budoucích učitelů bylo akčním výzkumem zkoumáno, zdali některý z přístupů a typů předkládaných aktivit odpovídá badatelsky orientované výuce. Přitom jsme získalizkušenosti s tím, jak jsou budoucí učitelé schopni vést takovou výuku, jakým způsobem dnešní žáci k učení se programování přistupují, nakolik je téma či konkrétní aktivity oslovovaly a jak vnímali tuto výuku jejich učitelé - studenti učitelství informatiky.
Název v anglickém jazyce
Programming in Scratch using inquiry-based approach
Popis výsledku anglicky
Inquiry-based learning is recently one of often used approaches to natural sciences education. A question whether this approach is usable by computer science teaching has arisen especially by programming in educational programming environment. In the project of teaching basic of programming at lower secondary school as a part of pedagogical praxis of future teachers, several types of learning activities including elements of inquiry-based learning were tested in action research. In this article we describe findings how teachers without teaching experience are able to tech this method, how are pupils approaching programming and how much this topic and specific activities are perceived by their techers - pre-service teacher students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DidInfo 2015
ISBN
978-80-557-0852-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
169-174
Název nakladatele
Univerzita Mateja Bela
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Banská Bystrica
Datum konání akce
15. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—