Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Programování ve Scratch badatelsky orientovaným přístupem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889377" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889377 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://didinfo.umb.sk/public/filestore/documents/richtext/181/didinfo_2015.pdf" target="_blank" >http://didinfo.umb.sk/public/filestore/documents/richtext/181/didinfo_2015.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Programování ve Scratch badatelsky orientovaným přístupem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Badatelsky orientovaná výuka je v poslední době frekventovaným termínem mezi moderními přístupy k výuce především přírodovědných předmětů. Vyvstala otázka, zdali tento přístup lze využít při výuce informatiky, konkrétně u výuky programování v didaktickémprogramovacím prostředí. V projektu výuky základů programování na 2. stupni ZŠ při praxi u budoucích učitelů bylo akčním výzkumem zkoumáno, zdali některý z přístupů a typů předkládaných aktivit odpovídá badatelsky orientované výuce. Přitom jsme získalizkušenosti s tím, jak jsou budoucí učitelé schopni vést takovou výuku, jakým způsobem dnešní žáci k učení se programování přistupují, nakolik je téma či konkrétní aktivity oslovovaly a jak vnímali tuto výuku jejich učitelé - studenti učitelství informatiky.

  • Název v anglickém jazyce

    Programming in Scratch using inquiry-based approach

  • Popis výsledku anglicky

    Inquiry-based learning is recently one of often used approaches to natural sciences education. A question whether this approach is usable by computer science teaching has arisen especially by programming in educational programming environment. In the project of teaching basic of programming at lower secondary school as a part of pedagogical praxis of future teachers, several types of learning activities including elements of inquiry-based learning were tested in action research. In this article we describe findings how teachers without teaching experience are able to tech this method, how are pupils approaching programming and how much this topic and specific activities are perceived by their techers - pre-service teacher students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DidInfo 2015

  • ISBN

    978-80-557-0852-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    169-174

  • Název nakladatele

    Univerzita Mateja Bela

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Banská Bystrica

  • Datum konání akce

    15. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku