Working with a course book and the curriculum
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43952288" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43952288 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1002/9781118784235.eelt0208" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1002/9781118784235.eelt0208</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1002/9781118784235.eelt0208" target="_blank" >10.1002/9781118784235.eelt0208</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Working with a course book and the curriculum
Popis výsledku v původním jazyce
Course books, usually referred to as language‐teaching materials, consist of a range of language‐teaching and learning tools. They generally serve an important function in the ELT world and are an integrative part of many language programs. Similarly, curricula serve an important function in the ELT world and are an indispensable element of effective language programs because they set the specifications of language instruction. The relationship between a course book and a curriculum takes on various forms and depends on many teaching and context‐driven variables. The most direct one is that of the correlation between the contents and quality of the course book and the contents and quality of the curriculum.
Název v anglickém jazyce
Working with a course book and the curriculum
Popis výsledku anglicky
Course books, usually referred to as language‐teaching materials, consist of a range of language‐teaching and learning tools. They generally serve an important function in the ELT world and are an integrative part of many language programs. Similarly, curricula serve an important function in the ELT world and are an indispensable element of effective language programs because they set the specifications of language instruction. The relationship between a course book and a curriculum takes on various forms and depends on many teaching and context‐driven variables. The most direct one is that of the correlation between the contents and quality of the course book and the contents and quality of the curriculum.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
The TESOL Encyclopedia of English language teaching. Volume II
ISBN
978-1-118-78422-8
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
953-958
Počet stran knihy
770
Název nakladatele
John Wiley & Sons, Inc.
Místo vydání
Hoboken, NJ: USA
Kód UT WoS kapitoly
—