Podpora informatického myšlení s využitím Lego robotů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43954140" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43954140 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://mfi.upol.cz/files/28/2801/mfi_2801_074_080.pdf" target="_blank" >http://mfi.upol.cz/files/28/2801/mfi_2801_074_080.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpora informatického myšlení s využitím Lego robotů
Popis výsledku v původním jazyce
Informatické myšlení a digitální gramotnost jsou pojmy, které jsou v oučasné době velmi skloňované odbornou i laickou veřejností. Učitelé na základních a středních školách by měli tyto kmpetence u žáků rozvíjet, a to nejen v rámci hodin informatiky, často ovšem chybí náměty, kterými by se mohli vyučující řídit či inspirovat. Článek je proto věnován metodice, která vznikla v rámci diplomové práce na Katedře výpočetní a didaktické techniky Fakulty pedagogické ZČU v Plzni a může být jistou inspirací pro základoškolské a středoškolské učitele (nejen) informatiky. Testování proběhlo v rámci dvou projektových dnů na Gymnáziu v Aši a díky czniklé případové studii bylo možné metodiku zpětně analyzovat. Obecným záměrem při tvorbě uvedené metodiky byla podpora informatického myšlení prostřednictvím řešení zadaného problému spjatého se stavnou a programováním vlastního Lego robota.
Název v anglickém jazyce
Support of computational thinking by Lego robots.
Popis výsledku anglicky
Computational thinking and digital literacy are concepts that are nowaday very popular with the professional and lay public. Teachers at elementary and secondary schools should develop these abilities in pupils, not only in the context of computer science, but teachers often has no ideas how to do that. The article is devoted to the methodology developed within the diploma thesis at the Department of Computer science and Didactic Technology of the Faculty of Education of the University of West Bohemia in Pilsen and it can be a certain inspiration for primary and secondary school teachers (not only) informatics. Testing took place within two project days at Aš Gymnasium, and thanks to the case study, it was possible to analyze the methodology backwards. The general aim of the methodology was to support computational thinking through the solution of a specific problem connected with the construction and programming of children's own Lego robot.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Matematika-fyzika-informatika
ISSN
1805-7705
e-ISSN
—
Svazek periodika
28
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
74-80
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—